Jacob.lindberg Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 jag ska ha fest. jag vill ha min dator framme som ska lira låtar från itunes. men jag vill inte att gästerna ska kunna rota runt i min dator, typ finder eller öppna andra program. går det att låsa datorn på ett sådant sätt att enbart itunes spelas, men om någon försöker öppna något annat så måste man skriva in ett lösenord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Du kan ha skärmsläckaren påslagen och kräva lösenord för att låsa upp från denna. Systeminställningar-->Säkerhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACrosoft Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Lägg till Ny gästanvändare konto under Systeminställningar/System/Användare och grupper Då kommer ingen åt dina personliga mappar och inställningar, Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Du kan skapa ett konto och sätta föräldrakontroll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjonsson Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 MACrosofts idé är bäst. Logga in som annan användare men se till att du delar ditt iTunesbibliotek med alla användare på systemet: http://support.apple.com/kb/ht1203 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 "Föräldrakontroll" är ett program i Mac som tillåter att man styr vilka program som finns tillgängliga för ett användarkonto och även kan sätta så specifikt som tider och hur länge man får vara vid datorn och sådana saker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.