Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad betyder felkod 100 på TV4play?

iphone

Recommended Posts

Hej, undrar om det är fler som får felkod 100 på tv4 play? kommer efter en stunds tittande allt låser sig sen visas felkoden, samma i både safari och ff. Jag har lion installerat och senaste flashplayer.

Barbapappa_86

Varför frågar du inte TV4 det istället? Tror att du får svar snabbare från dom?

Varför frågar du inte TV4 det istället? Tror att du får svar snabbare från dom?

Detta forum är ju till för att ställa frågor! Jag googlade felkoden och hittade en länk där en person rådfrågat tv4 men dom kunde inte hjälpa!

Sant, sant. men när det kommer till felkoder som är relaterade till företags tjänster så är det inte lätt för oss att ge ett svar. Har tyvär inga gissningar heller eftersom det fungerar en stund för dig. Hur löser du det? Får du starta om webbläsaren eller räcker det med att ladda om sidan?

Får du samma fel på SVTplay?

Provar igen att fråga om det är fler som får felkod 100 på tv 4 play och i så fall vet hur man kan åtgärda detta. Det kommer efter en stunds tittande allt låser sig och felkoden visas. Jag har mailat deras support men inte fått något svar.

Har en iMac med lion installerat.

Provar igen att fråga om det är fler som får felkod 100 på tv 4 play och i så fall vet hur man kan åtgärda detta. Det kommer efter en stunds tittande allt låser sig och felkoden visas. Jag har mailat deras support men inte fått något svar.

Hallå! ingen som vet något??

Hallå! ingen som vet något??

Tydligen inte.  :(

Hela TV4 är ett problem..

dubbelkolla din flash-version så att du har den senaste

nu kollar jag inte på nån play-kanal så jag gissar bara på lite lösningar åt dig :)

Du har ju redan en tråd öppen i ämnet. Var vänlig skapa inte fler. Jag slår ihop. /moderator

Hela TV4 är ett problem..

Hehe jo ioförsig! Men även på tv5 tv6 tv8 så stannar det upp och buffrar sen låser sig men på dessa kanaler kan man trycka på play igen så fungerar det.

dubbelkolla din flash-version så att du har den senaste

nu kollar jag inte på nån play-kanal så jag gissar bara på lite lösningar åt dig :)

Har den senaste!

Du har ju redan en tråd öppen i ämnet. Var vänlig skapa inte fler. Jag slår ihop. /moderator

Varför ändar du min rubrik hela tiden???

För att utforska en annan del i problemet:

Vad har du för internetanslutning?

Detta kan vara instressan:

• ISP
  • Typ av anslutning(ADSL,FIBER, annat)
  • Utlovad hastighet
  • Verklig hastighet
  • Typ av anslutning inom ditt egna nätverk(trådlöst/kabel)

Varför ändar du min rubrik hela tiden???

Jag har bara ändrat din första rubrik och det gjorde jag för att den inte var tydlig. (Kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig den löd "TV4play". Den andra tråden du skapade slog jag ihop med den första och den ingår därför under den första trådens rubrik. Om du har förslag på någon bättre rubrik är vi inte omöjliga. Läs gärna den här tråden först: Tänk på att skriva bra rubriker /moderator

För att utforska en annan del i problemet:

Vad har du för internetanslutning?

Detta kan vara instressan:

• ISP
  • Typ av anslutning(ADSL,FIBER, annat)
  • Utlovad hastighet
  • Verklig hastighet
  • Typ av anslutning inom ditt egna nätverk(trådlöst/kabel)

Problemen startade efter uppdatering till Lion.

Jag har fiber tele2 100 MB/S

Tptest visar 97 MB/S

Använder kabel

Jag har bara ändrat din första rubrik och det gjorde jag för att den inte var tydlig. (Kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig den löd "TV4play". Den andra tråden du skapade slog jag ihop med den första och den ingår därför under den första trådens rubrik. Om du har förslag på någon bättre rubrik är vi inte omöjliga. Läs gärna den här tråden först: Tänk på att skriva bra rubriker /moderator

Min första rubrik löd: Felkod 100. Startade ny för jag fick inga svar i första tråden.

Sant, sant. men när det kommer till felkoder som är relaterade till företags tjänster så är det inte lätt för oss att ge ett svar. Har tyvär inga gissningar heller eftersom det fungerar en stund för dig. Hur löser du det? Får du starta om webbläsaren eller räcker det med att ladda om sidan?

Får du samma fel på SVTplay?

Jag får ladda om sidan men då startar det från början igen med all reklam! Svt play fungerar utmärkt.

Problemen startade efter uppdatering till Lion.

Jag har fiber tele2 100 MB/S

Tptest visar 97 MB/S

Använder kabel

Ja det ska ju inte vara något inneboende problem med det.

Har fiber även jag, man ändå kan man uppleva låsning på Svtplay någon gång då och då.

Jag har heller inga problem med Tv4Play förutom reklamen då.

Ja det ska ju inte vara något inneboende problem med det.

Har fiber även jag, man ändå kan man uppleva låsning på Svtplay någon gång då och då.

Jag har heller inga problem med Tv4Play förutom reklamen då.

Kan du förtydliga dig förstår inte riktigt vad du menar?

Provade hemma att se på tv4 play likadan dator iMac 2.66 ghz 27" 100 MB/S telia trådlöst via airport extreme. Inga fel alls! Skillnaden är att på hemmadatorn så gjorde jag en formatering av datorn innan jag uppdaterade till Lion. På jobbet så uppgradera jag från SL till Lion utan att formatera, kan det vara problemet? Jag har även problem att skicka mail på jobbdatorn varje gång jag skickar ett mail från adressboken så kommer det upp att adressen inte verkar finnas vill du skicka ändå jag väljer att skicka då går mailet iväg. Så var det aldrig med SL.

Kan du förtydliga dig förstår inte riktigt vad du menar?

Jag menar att fiber inte är något som brukar föra med sig problem. Hade du däremot suttit på en skitdålig ADSL-lina så hade man kanske kunnat tänka sig att error-meddelnandet kom av att datapaket misslyckades med att komma fram eller liknande.

Provade hemma att se på tv4 play likadan dator iMac 2.66 ghz 27" 100 MB/S telia trådlöst via airport extreme. Inga fel alls! Skillnaden är att på hemmadatorn så gjorde jag en formatering av datorn innan jag uppdaterade till Lion. På jobbet så uppgradera jag från SL till Lion utan att formatera, kan det vara problemet? Jag har även problem att skicka mail på jobbdatorn varje gång jag skickar ett mail från adressboken så kommer det upp att adressen inte verkar finnas vill du skicka ändå jag väljer att skicka då går mailet iväg. Så var det aldrig med SL.

Jag tycker det börjar närma sig att du ska testa med en ominstallation av Lion.

Jag menar att fiber inte är något som brukar föra med sig problem. Hade du däremot suttit på en skitdålig ADSL-lina så hade man kanske kunnat tänka sig att error-meddelnandet kom av att datapaket misslyckades med att komma fram eller liknande.

Jag tycker det börjar närma sig att du ska testa med en ominstallation av Lion.

Ja verkar inte bättre, så mycket jobb bara att lägga tillbaks allt. Men tack för hjälpen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...