Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Produktnyckel till Office för Mac

huldas pojk

Recommended Posts

Hur hittar jag vilken produktnyckel jag använt i respektive dator?

Om du har ett familjpaket är det förmodligen samma nyckel till alla datorer.

Ja, licensnyckel står ju på en klisterlapp på alla MS Produkter oavsett operativsystem.

Rent licenstekniskt så har du slängt/slarvat bort din licensnyckel (som är ett värde/ägarbevis) så har du inte rätt att använda programmet på din dator och tekniskt sett så är din kopia en piratkopia.

Till Windows finns det ett program som kollar vilken licensnyckel man har använt (åtminstone till operativsystemet). Skall försöka komma på vad det heter och sedan kolla om de har någon Macvariant.

Ja, licensnyckel står ju på en klisterlapp på alla MS Produkter oavsett operativsystem.

Rent licenstekniskt så har du slängt/slarvat bort din licensnyckel (som är ett värde/ägarbevis) så har du inte rätt att använda programmet på din dator och tekniskt sett så är din kopia en piratkopia.

Registrera man inte programmet hos MS på något sätt? Isf borde de kunna vara behjälpliga med att ordna sådant. M.a.o. ingen piratkopia!

Nä, på Macversionen får man tre nycklar, på Windowsversionen får man en nyckel. De tre nycklarna måste användas på olika datorer, annars upphör programmet att fungera korrekt (det känner av om flera instanser körs med samma nyckel på det lokala nätverket och tillåter inte att programmet startas). Däremot finns det mig veterligen inget sätt att se vilken nyckel som använts på en dator - det är något man får notera när man installerar.

Nej office 2008 hade 3 nycklar... office 2011 för mac har bara en nyckel i familjepaketet.

Registrera man inte programmet hos MS på något sätt? Isf borde de kunna vara behjälpliga med att ordna sådant. M.a.o. ingen piratkopia!

Möjligt, men samtidigt så är licensnyckeln ditt "proof of purchase". Tror faktiskt inte ens ett kvitto på att du köpt en produkt gäller, eftersom det kan vara vilken nyckel som helst till det.

Hur hittar jag vilken produktnyckel jag använt i respektive dator?

om du har använt produktnyckeln (som är 1 och samma på 3 datorer i ett familjy pack) och sedan registrerad på MS sidan m windows live ID etc. efter installationen - så borde det gå att "gå bakåt" med kundsupportens hjälp.

men vad är problemet?

har du tappat CDns förpackning eller har du flera single licenser på resp dator eller???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...