Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur fungerar PayPal?

Jocke_um

Recommended Posts

Hej,

Jag är i tagen att göra en affär med en kille som jag inte vet nånting om. Han svarade på min köpes-annons och sa att affär kan göras över pay pal.

Har försökt ta reda på hur Pay pal fungerar, men förstår inte riktigt.

Är det så att jag skickar pengar till pay pal - han skickar paketet till mig - jag trycker på godkänn när jag väl fått paketet, och först då får han pengarna på riktigt?

Eller hur funkar det? Kan jag bli lurad även om jag använder pay pal?

Tack på förhand!

/Jocke

Lite som ett vanligt konto bara det att dina uppgifter är skyddade. Köparen ser aldrig ditt konto.

www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/general/NewConsumerWorks-outside

En annan lösning är: https://www.internetgirot.se/

Men dem tar 5% (max 500,-)

Annars kan han ju skicka mot postförskott. Dvs du betalar när du får paketet.

Fungerar även med Bussgods.

Lite som ett vanligt konto bara det att dina uppgifter är skyddade. Köparen ser aldrig ditt konto.

www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/general/NewConsumerWorks- outside

En annan lösning är: https://www.internetgirot.se/

Men dem tar 5% (max 500,-)

Hittade Internetgirot och föreslog att vi skulle använda oss av det, men det ville han inte, inte ens när jag erbjöd mig att stå för den lilla avgiften. Det blev iaf ingen deal.

Idag hittade jag även Payson, vilket jag insåg att jag använt mig av en gång tidigare för några år sedan när jag sålde ett ljudkort. Fungerar på samma sätt Internetgirot.se.

Men tack för svar!

Visst, men då kan man ju få en tegelsten. Man får nämligen inte öppna paketet innan man har betalat.

Ja, det är klart.

Jag har iofs fått göra det en gång, men dem bad mig kontrollera innehållet först för det hade blivit en liten skada på kartongen. Om det hade varit trasigt så hade dem returnerat det då utan att jag skulle behöva lösa ut det.

Enda säkra sättet att använda PayPal är genom eBay/Tradera. På så sätt är både köparen och säljaren skyddade.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...