Javier Zanetti Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Ska skaffa ett media center sanrt och tänkte köpa en Mac Mini för ändamålet. Har kikat runt på ebay och hittat riktigt bra priser för en Mac Mini. Får denna _MAC MINI_ för ca 5200 med USPS Express Mail International. Nu till mina frågor: 1) Hur blir det med tullen? Om jag ber honom att skriva ner värdet till typ 99 dollar, slipper jag tullen? 2) Strömsladden, är det bara att köpa en skadd för Mac Mini som säljs i sverige eller måste jag ha någon speciell? Vart finns det att få tag på isf? 3) Det är väl enkelt att byta språket till Svenska i Lion? Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 om du söker i Forumet finner du dussintals liknande frågeställningar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riptidee Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 1. Säljaren kommer sannerligen inte posta brevet som gåva så du kommer säkerligen behöva betala mellan 1000-1500 sek i tullskatt. 2. Det ska nog gå bra att köpa en adapter annars får du väl köpa en ström sladd från apple store (tror att det är samma uttag där i usa som här). 3. Vet faktiskt inte om det går att byta språket på opravtivsystemet. Lycka till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stereotypen Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Och som vanligt när man köper Apple utomlands. Har maskinen inbyggt batteri så gäller världsgarantin. Behöver du sladd, har du INGEN garanti....... Är det värt det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Javier Zanetti Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Varför jag ville köpa från USA var främst för att det är så mycket billigare med en snabbare hårddisk än vad man får betala på apple store. Eller spelar det ingen roll om man har 5400 varv eller 7200 varv om man ska lyssna på musik och ha den som HTPC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 1) Hur blir det med tullen? Om jag ber honom att skriva ner värdet till typ 99 dollar, slipper jag tullen? Då gör han/hon sig skyldig till osant intygande, så det går han/hon säkert inte med på. Och som påpekats: Du har ingen garanti i Sverige, utan måste skicka den till USA för eventuell reparation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Javier Zanetti Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Då gör han/hon sig skyldig till osant intygande, så det går han/hon säkert inte med på. Och som påpekats: Du har ingen garanti i Sverige, utan måste skicka den till USA för eventuell reparation. Okej, så det är lika bra att köra på en hdd med 5400-rpm om man ska ha den till musik och HTPC bara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.