Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro har uppstartproblem

Henloo

Recommended Posts

Hej!

Jag har letat efter en felbeskrivning liknande den jag har, men har inte funnit någon.

Har en ca ett år gammal macbook pro som nu inte startar som den ska. Jag lät datorn vaea avstängd någon timma för att min iphone inte lyckades synka. När jag sedan startde den som vanligt var allt som det skulle, men när laddningsnurran började och "progressmätaren" visade sig blev allt svart. Lysdioden blinkar till någon gång. Inget mer händer. Sen död. Uppstart igen - samma sak. Har försökt med säker uppstart, on-knappen+shift, samma sak. Någon som känner igen sig? Och en annan sak: kan hårddiskens innehåll ha förlorats?

Låter som hårdvarufel.

Lämna in på service.

Låter för kraftigt fel för att bero på minnen.

Säkerhetskopior bör man alltid ha.. Även om jag tror att det i detta fall är något annat fel än hårddisken. Är det hårddisken som felar så kommer det upp ett frågetecken på skärmen och ett pip, som indikerar att datorn inte kan ladda systemet från hårddisken. Då kan man ladda in systemet från medföljande skivorna istället.

Jag har inget aning vad som kan vara fel. Något på moderkortet?

Lämna in den på service, det är mitt bästa råd.

Verkar vara en klassisk krash. Men det går att komma åt hårddisken och förhoppningsvis rädda det som räddas kan. Kolla artikel ht1661 på apple support hur man använder target disk mode.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...