ChristianViking Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Hej jag har köpt en iMac nyligen med version 10.6.6 bör jag uppdatera den till lion eller kommer det att bara försämra datan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Du kan ju börja med att uppdatera till 10.6.8 genom att klicka på Programuppdatering. Lion ger inte mycket enligt mitt tycke.. Men visst kan du själv testa att göra det. Se till att först ta en fullständig backup på SnöLeoparden på en extern disk med ett kloningsprogram typ SuperDuper ifall du vill återvända Bättrar på din rubrik som är intetsägande Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianViking Posted August 20, 2011 Author Share Posted August 20, 2011 Men om jag uppdaterar till lion och vill tillbaks till snowleopard kommer datan att försämras dvs bli slöare eller buggar?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Vill du backa ner till SnowLeopard så klonar du tillbaka backupen, så blir datorn som förut. Själv har jag inga problem med Lion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krijar Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Några tips om jag vill gå FRÅN Lion TILL Snow Leopard på en ny MacBook Air (det går tydligen inte enligt försäljaren men jag vill gärna forska vidare...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dia2 Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Några tips om jag vill gå FRÅN Lion TILL Snow Leopard på en ny MacBook Air (det går tydligen inte enligt försäljaren men jag vill gärna forska vidare...) Jag tror inte det kommer gå då SL inte har stöd för nya Macbook Air, det är som min Macbook Pro från 2011. Om jag försöker installera snow leopard original skiva med 10.6.3 går det inte. Måste använda original skivan som innehåller 10.6.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianViking Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Men när jag köpte min iMac följde det med en DVD skiva med installationsprogrammet för snowleopard, kan man inte använda den istället för att göra en backup på SL?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Jo visst kan du det, men då får du radera allt du har på din hårddisk. Tar du ingen backup alls? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianViking Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 jag får ett felmedelande när jag använder superduper, det är på steg 1.3 prepare kingston, felmedelandet lyder; failed to enable ownership on kingston. vad ska jag göra för att få det och funka?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Har du formatterat den externa hårddisken i Mac OS Extended (Journalförd) samt i GUID Partitionstabell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianViking Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 jag har formaterat den till Mac os extended (journalförd) men inte i GUID, vad är det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 I fliken Partitionera finns valet Alternativ i fönstret, klicka där och du hamnar på en ny sida och ges valet GUID Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 jag får ett felmedelande när jag använder superduper, det är på steg 1.3 prepare kingston, felmedelandet lyder; failed to enable ownership on kingston. vad ska jag göra för att få det och funka?? Varför använder du Superduper istället för TimeMachine? Om du använder SupderDuper så måste du installera det igen när du har installerat Snow Leopard. Om du kör TimeMachine kan du hämta upp din TimeMachine i slutet av installationen av Snow Leopard, och du får med ditt användarkonto och program och dokument som du har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianViking Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 kan man inte bara dra alla dokument och filer jag vill ha kvar till ett externt minne och sedan uppdatera till lion, och om jag vill ha tillbaks snowleopard installerar jag bara skivan som medföljde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.