Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Förlorar kontakt med trådlöst nät i tid och otid

mmaacc

Recommended Posts

Min fru fick en Ipad för ett halvt år sedan. Allt fungerade bra och hon var mycket nöjd. För ca några månader sedan började problemen med att ladda sidor på Internet. Safari stannade ibland upp och inget hände. För det mesta hjälper det att starta om Ipad med inte alltid. Jag har även andra datorer m m anslutna till det trådlösa nätet men inte upplevt samma problem. Vi har uppdaterat ipaden med den senaste programvaran. Någon som upplevt samma problem? /Mikael

En fråga - stänger hon av iPad någon gång? Alltså helt avstängd och låter den vila?

Jag rekommenderar att man gör det regelbundet för att rensa och frigöra minnet i den.

Prova att återställa iPad, det är som att formatera om hårddisken och ladda in systemet på nytt. Jämfört med en dator är det mycket enklare. Man använder funktionen återställning i iTunes. Och sen har man möjlighet att ladda in sin säkerhetskopia och då får man tillbaks sitt system, men förhoppningsvis med "bitarna på rätt plats" eller "alla hästar hemma i hagen" eller "utan tomtar på loftet"... ja du fattar nog. :)

Jodå hon stänger av den då o då men det tycks inte hjälpa. Angående återställning så har vi inte provat det. Jag tror inte det är ett alternativ med tanke på alla program (appar) som finns i ipaden.

Barbapappa_86

Jodå hon stänger av den då o då men det tycks inte hjälpa. Angående återställning så har vi inte provat det. Jag tror inte det är ett alternativ med tanke på alla program (appar) som finns i ipaden.

Synka till iTunes så tar den en backup. Sedan kan du återställa den.

• 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...