Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Koppla 2 st Cinema HD Display (2002) till Macbook Pro (2011)

Stormquest

Recommended Posts

Jag kom över två stycken Apple Cinema HD Display (2002) från ett konkursbo och jag hoppas att ni kan hjälpa mig att få dem i användning.

"Installationen är rena barnleken. Anslut kabeln till din Power Mac G4 och sätt igång att jobba!

Via den smarta ADC-kontakten (Apple Display Connector) överförs ström, USB-signaler och

digitala bilddata i en och samma kabel."

http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/specs/displays/L19464B_SV.pdf

Nu är frågan - hur får jag dessa att fungera som skärmar till min nya 15" Macbook Pro?

en DVI>ADC och en MDP>DVI är antagligen det lättaste sättet.

edit du skulle koppla in två skärmar, då fungerar det kanske inte lika lätt, inte säker på att det fungerar alls.

en ren gissning, har inte någon aning om det fungerar, men kanske MDP till en dubbellänkad DVI kan kanske driva två skärmar, eller så fungerar dubbellänkade DVI kotakter inte alls så.

Levererar MDP ström som kan försörja en sådan dispay?!

(Tacksam!)

Nej, det kräver en extern sådan som kopplas till DVI->ACD-adaptern

Thomas Ytterberg

Det där kan bli hyfsat knivigt och hoppet står till begagnatmarknaden. Du behöver en speciell adapter för DVI-till-ADC som Apple sålde för flera år sedan. Den ser till att skärmen får ström och ger en vanlig DVI-anslutning. Namnet på adaptern är "DVI to ADC Adapter" med produktnummer A1006 så googla runt och det finns en hel del bilder och annat på ebay. "Adaptern" är ganska stor, jämförbar med en extern hårddisk. Den ska ta 100- 240 Volt så de amerikanska bör fungera.

Sedan kör du Mini-Displayport till DVI som vanligt.

Du kan dock endast ansluta en extern skärm till datorn. Grafikkortet kan endast driva två skärmar, den interna och en extern.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...