Pomona Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Har precis installerat en Iphone 4 via min minimac och Itunes. Följde alla uppmaningar. Jag fick aldrig någon aktiveringsinfo utan kunde direkt uppdatera till ny IOS. Borde jag inte fått aktivera telefonen? jag kan inte heller finna facetime. Någon mer som råkat ut för detta? / Pomona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Din telefon har då aktiverats genom uppkopplingen till iTunes. Facetime är en knapp i applikationen som man ringer upp andra med - när du har ringt upp någon så hittar du Facetime-knappen under knappen för knappsats i rutan som kommer upp när den uppringde personen svarar. Du kan också hitta Face-time knappen i SMS-applikationen. Det fungerar som så att du kontaktar personen först och när ni har kommit överens om FaceTime så kopplar ni båda på det. Det är inte som Skype eller MSN där man kontaktar en Skype eller MSN-adress på internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Det fungerar som så att du kontaktar personen först och när ni har kommit överens om FaceTime så kopplar ni båda på det. Eller så väljer man själv att starta ett FaceTime-samtal och mottagaren blir direkt "uppringd" om den är tillgänglig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pomona Posted August 20, 2011 Author Share Posted August 20, 2011 Tack för svaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.