Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Garmin Forerunner + Mac?

interleukin

Recommended Posts

Hej på er!

Funderar på att skaffa mig en Garmin Forerunner klocka (den har gps och mäter hur långt/snabbt man sprungit). Är inte helt säker vilken modell det skulle bli, troligen 305 eller 405. Jag har en Macbook pro, kör snöleoparden (har inga planer på lejonet just nu). Jag undrar om nån av er har använt en sån här klocka med Maccar och hur väl/dåligt det har funkat. Klockan behöver ju ingen dator för att registrera data när man är ute, det är förstås synkningen och analyser av data jag menar. Garmin har ett program man kan hämta ner för att titta på det synkade datat. Dom säger att det funkar på Maccar också men jag skulle gärna vilja få höra lite mer, helst från nån som testat.

tack på förhand!

/interleukin

Hej.

Jag har en Garmin Forerunner 305 som jag har använt med en iMac (2007, aluminiummodellen och Snow Leopard) samt med min nya MacBook Air (i7 1.8 Ghz, Lion).

Garmins egna program har jag inte testat till Lion, men det funkade finfint i Snow Leopard. När jag sprungit brukar jag istället ladda upp resultaten direkt från klockan till tre olika sajter (jogg.se, Runkeeper och Garmin Connect) och detta sker via ett browserplugin.

Detta plugin funkar inte alls på Chrome för min del, men i Safari är det inga problem. Det borde också fungera i Firefox.

Allt som allt så kan jag rekommendera att köra Garmin och Mac. En rätt smärtfri upplevelse och du bör inte stöta på några problem!

När du säger "Garmins egna program", vad menar du då?

En applikation eller nåt "onloine-program"?

Garmins egna program har jag inte testat till Lion, men det funkade finfint i Snow Leopard. När jag sprungit brukar jag istället ladda upp resultaten direkt från klockan till tre olika sajter (jogg.se, Runkeeper och Garmin Connect) och detta sker via ett browserplugin.

Detta plugin funkar inte alls på Chrome för min del, men i Safari är det inga problem. Det borde också fungera i Firefox.

Tack för ditt snabba svar :) Jag har precis gått och funderat på saken. Forerunner 305 ligger bara på strax över tusenlappen just nu och det tycker jag är ett kap. Men man vill ju veta att det funkar med Mac innan man slår till. Och utifrån ditt inlägg så är köpet närmare...

En liten fundering bara. Det här plugin-grejen du pratar om verkar ju bra. Men hur kommunicerar klockan med datorn?

Med deras egna program menade jag nog nåt diffust som jag hört att dom har :) Jag kollade nu deras sida och dom har en online grej: Garmin Connect samt en separat programvara Garmin Training Center

Det låter på bmo som allting kommer att funka rätt så väl, verkar lovande.

Tack för svaren!

/interleukin

Med deras egna program menade jag nog nåt diffust som jag hört att dom har :) Jag kollade nu deras sida och dom har en online grej: Garmin Connect samt en separat programvara Garmin Training Center

Det låter på bmo som allting kommer att funka rätt så väl, verkar lovande.

Tack för svaren!

/interleukin

Jo precis, Garmin Training Center var det jag syftade på!

Jag har tre vänner som alla har Macar (olika setups, en har iMac, två har Mac minis) och alla använder sig av Garmin Forerunner 305 och det funkar finfint även för dem. Så, kör på med andra ord!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...