Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook hänger sig:(

grodkungen

Recommended Posts

Att man behöver installera ett program är naturligt tycker jag :S Hur ska man kunna köra det annars?

Jag börjar tro att du driver med oss.

Varje gång det inträffar så snurrar disken över 5000rpm (320Gb/7200) Kan det ha någon koppling?

En person med över 3000 postningar som inte vet att en hdd ALLTID snurrar på maxvarv sarcastic.gif

Du har haft Mac sen 2006 och du vet inte att man kan flytta program/programmappar mellan hdd utan att installera om.

Lyssna på dom råd du fått och sen rapportera hur det gick

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Jag börjar tro att du driver med oss.

En person med över 3000 postningar som inte vet att en hdd ALLTID snurrar på maxvarv sarcastic.gif

Du har haft Mac sen 2006 och du vet inte att man kan flytta program/programmappar mellan hdd utan att installera om.

Lyssna på dom råd du fått och sen rapportera hur det gick

Ang program så har jag JA alltid installerat alla program i min Mac, även på min iBook var jag tvungen att installera programmen.

Eftersom jag har en app som visar vad jag trodde var Hårddisken och den växlar mellan noll och 7200 så var jag övertygad om att det hade med HD att göra.

Antalet poster har inget att göra med intelligens, om det var så skulle ju exempelvis du vara en idiot eftersom du bara har ca 500, men det är du ju inte :)

Japp har gjort det hittills, ska ge mig på det sista ed Hårddisken i kväll om jag hinner hem före midnatt. annars får jag ta det i morgon.

Att driva när jag söker efter hjälp känns konstigt. Jag skulle aldrig ropa om vargen om den inte var nära mig.

Ang program så har jag JA alltid installerat alla program i min Mac, även på min iBook var jag tvungen att installera programmen.

Du fattar fortfarande inte vad vi menar.

Naturligtvis så installerar du program på Macen men du kan se dra programmet var du vill,till skrivbordet,till valfri mapp och du kan fortfarande starta programmet.

Samma sak med en extern hdd att du kan flytta/kopiera programmet och sen starta UTAN att installera igen.

Hemma nu och har hittat skivan :)

Om det blir något fel nu och jag råkar formatera min egen HD kommer jag komma tillbaka i en ny tråd och be om hjälp hur jag flyttar min Tidsmaskin backupp till datorn igen.

Nu ska jag försöka installera OSx på min externa HD :P

Uppdaterar i natt/imorn TM backuppen har pågått i 28 minuter och kopierat 4,5Gb av totalt 38.

I hårdvaru testet fick jag veta att det inte var något fel :)

Men att installera OSx på min externa HD visade sig vara möjligt.

Externa hårdisken kom aldrig upp som alternativ, jag hade bara möjlighet att installera OSx på min interna HD.

lagom skumt, kör en säker start nu bara för att inte riskera något.

Din externa disk måste naturligtvis vara formaterat som Mac OS Extenden (journalförd) med partitionskarta GUID.

Och för vad du än gör, installera inte på samma disk som du tar backup mot.... propellerbaver.gif

Din externa disk måste naturligtvis vara formaterat som Mac OS Extenden (journalförd) med partitionskarta GUID.

Och för vad du än gör, installera inte på samma disk som du tar backup mot.... propellerbaver.gif

Den externa är formaterad så som den blir automatiskt när man första gången kopplar den till en dator (macBook)

Backuppen ligger på en annan HD.

Finns det något extra tipps för att lyckas se hårdisken när man startar upp?

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...