Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macmini som mediacenter

johbja

Recommended Posts

Hej!

SItter och fundrar på att köpa mig en macmini som ska fungera som ett mediacenter. I och med att jag redan har en macbook pro så känns det lite drygt att lägga för mycket pengar på en till dator.

Mitt krav är att den ska klara av att spela upp hd filmer. Vill köpa begagnad och den ska vara så billig som möjligt.

Har ni något förslag på vilken modell som skulle passa mig?

Om du är ute efter att det ska vara billigt så ska du inte köpa en Mac mini och använda som mediacenter.

Då är det bättre att du köper en riktig mediacenter för ett par tusenlappar.

Här finns mycket info att läsa

xtreamer eller boxee är nog bäst om man inte vill hålla på att konfigurera en massa själv

• 2 weeks later...

Köpte en av dom nyare Mac Mini på Elgiganten 4995:- demo x et dual 2.4 Ghz.

Satte i 8 GB Ram 640GB HD o Sony Blu Ray Drive BC-5600 samma som jag hade i min gamla dual 2x2.53Ghz funkar perfekt.

Har en till ny Mac Mini Dual Core 2.4Ghz om någon är intresserad.

BD

xtreamer eller boxee är nog bäst om man inte vill hålla på att konfigurera en massa själv

Håller med till 100%

Har köpt en Boxee Box och är supernöjd

Köpte en xtreamer sidewinder till mitt sovrum förra veckan för 795 spänn. Den är betydligt bättre på att spela upp media än min mini. Man kan styra den med Iphone/Ipad också om man nu vill det.

Visst en mini är en dator också så den klarar så mycket mer. Min poäng är bara att man behöver inte betala så mycket för en bra uppspelare.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...