Wolff Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Som sagt, jag försöker ladda ner Lion till min nya Macbook Pro som jag köpte 21 juni, vilket gör att jag får denna uppdatering gratis. Jag har redan ett itunes-konto som jag har en viss summa innestående på efter det presentkort man fick vid datorns köp. Jag har således inget kreditkort kopplat till kontot. När jag försöker ladda ner Lion från Apples hemsida går allt finfint tills jag kommer till betalning. Här kan jag endast välja typ av kreditkort och blir tvungen att lägga till kreditkortsnumret. Finns det något annat sätt att kringgå detta? Eller är man tvungen att lägga ut sin kreditkortsnummer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skinza Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Som sagt, jag försöker ladda ner Lion till min nya Macbook Pro som jag köpte 21 juni, vilket gör att jag får denna uppdatering gratis. Jag har redan ett itunes-konto som jag har en viss summa innestående på efter det presentkort man fick vid datorns köp. Jag har således inget kreditkort kopplat till kontot. När jag försöker ladda ner Lion från Apples hemsida går allt finfint tills jag kommer till betalning. Här kan jag endast välja typ av kreditkort och blir tvungen att lägga till kreditkortsnumret. Finns det något annat sätt att kringgå detta? Eller är man tvungen att lägga ut sin kreditkortsnummer? Nej detta ska inte krävas. Har du fyllt i formuläret på deras sida? När du fyllt i det formuläret får du en kod som du sedan löser in i Mac App Store. När du löser in denna kod så börjar Lion automatiskt att laddas ner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolff Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Har du en länk till sidan och formuläret? Det enda jag hittar gällande fria uppdatering är länken "har du precis köpt en mac?", klickar på den och väljer sedan "lös in på Apple Store". Där skall man välja vilken modell man har, när man köpt, serienr osv. Sen väljer jag fortsätt och då kommer en sida upp där jag loggar in med mitt apple-id och lösenord. Efter detta kommer betalningsrutan upp där jag endast kan välja mellan olika kreditkortstyper... här är länken jag hittat: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?&partNumber=MD202Z/A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Har du frågat Apple om ditt problem, dom kanske vet hur det fungerar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolff Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Har sökt runt lite till och kom fram till att det inte fungerar. Orkar inte krångla desto mera så jag la till kreditkortsnumret i formuläret. Fungerade hur bra som helst, fick koden direkt och nedladdningen håller på som bäst Link to comment Share on other sites More sharing options...
iTobi Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Lovar dig att apple kommer inte använda sig av ditt kreditkort, de har redan pengar så det räcker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolff Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Lovar dig att apple kommer inte använda sig av ditt kreditkort, de har redan pengar så det räcker Hehehe jo det är väl nog bara lite onödig noja, har jobbat på bank så man är tyvärr alltför medveten om vad vilka möjligheter ett kreditkort kan ge en obehörig person tillgång till. Men som du säger, Apple behöver nog inte mina pengar och om Apple inte vore säkert så skulle det ju uppstå ramaskri. Förstår att kreditkortsnumret endast var till för att bevisa att det var fråga om rätt person. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Du kan ju alltid gå in och ta bort kreditkortet efter du laddat ner Lion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolff Posted August 19, 2011 Author Share Posted August 19, 2011 Du kan ju alltid gå in och ta bort kreditkortet efter du laddat ner Lion. Jo det kan jag ju göra, det tänkte jag inte på, tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.