e1sm Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Hej! Jag har en Iphone 3gs som är köpt på MP-butiken. Den verkar komma från England eftersom laddaren som följde med inte passade till svenska eluttag. När jag fick den fanns Cylinda på den vilket jag har förstått verkar innebära att den är jailbrekad. Det gör att jag inte vågar uppdatera dom uppdateringar som kommer automatiskt med itunes eftersom jag inte vet vad som händer med den efteråt (är inte så hemma på jailbreak..) Innebär jailbreak att telefonen även är opperatörsupplåst eller kan den vara jailbrekad utan att vara upplåst? Hur vet jag det isf? Vore lite jobbigt om den låstes till nån utländsk opperatör :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhoneReservdelar.se Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Kolla i Cydia om du har ultrasn0w installerad, om du har det så är den troligtvis upplåst via jailbreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egget01 Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 För det första vad är mp butiken? Vekar ju lite oseriöst om man säljer jb telefoner men vad vet jag. Sen om den kommer från England kan den faktiskt vara olåst lovar dock inget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e1sm Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Okej, men hur ser jag om jag har det installerat då? Kan absolut inget alls om sånt här! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egget01 Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Om du har en icon som heter Cydia så är den jailbreakad. Om du sedan går in i cydia (som appstore) Under sköta hittar ultrasnow så är den upplåst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.