Razor Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Jag behöver alltså dela med mig av en ethernet-anslutning i min MBP till en Windows-laptop som kör Win 7. Att dela internetuppkopplingen fungerar i grund och botten finemang, med ett ganska stort undantag: det stödjer bara WEP (40- och 128-bitars). Det betyder att jag inte kan ansluta alls med Windows-datorn, eftersom Windows 7 inte stödjer WEP. Och av någon outrgrundlig anledning kan man inte skapa WPA- eller WPA2-krypterade nätverk för nätverksdelning i Mac OS X. Har någon några bra idéer för att lösa detta? Helst idéer som inte innefattar "köp en router". Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razor Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Aha, problemet löst! Windows 7 stödjer WEP, men bara på nätverk man lägger till manuellt. Man får gå in på 'hantera trådlösa nätverk' och lägga till ett nytt. Där kan man manuellt skriva in all information, välja WEP-kryptering, etc. Lite krångligt, men det fungerade iaf. Att bara ansluta via nätverksväljaren nere i hörnet går alltså INTE i Windows 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.