Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Testa prestanda på MacBook. Hur?

jutsulegenden

Recommended Posts

jutsulegenden

Hej

Jag har en Macbook, Intel Core 2 Duo, 2,4 Ghz.

Hade 4 GB Ram o Snöleoparden.

Sen köpte jag OSX Lejon o ökade till 8 GB Ram.

Men jag tycker det e lite segare nu än tidigare. Beror det på att min dator inte gillar nya Lejon?

Finns det något test man kan göra? Jag har ju inte något gammalt test o jämföra med tyvärr

Du kan ladda hem Geekbench och testa både med SnowLeopard och Lion med 4 eller 8 GB RAM. Men den avser bara ett rakt prestandatest, ingen felsökning.

jutsulegenden

Du kan ladda hem Geekbench och testa både med SnowLeopard och Lion med 4 eller 8 GB RAM. Men den avser bara ett rakt prestandatest, ingen felsökning.

Tackar. Men jag kan ju inte testa hur datorn beter sig med Snowleopard eftersom jag har Lion nu. Kan bara testa Lion med 4 eller 8 GB.

Tackar. Men jag kan ju inte testa hur datorn beter sig med Snowleopard eftersom jag har Lion nu. Kan bara testa Lion med 4 eller 8 GB.

Du kan om du vill blåsa hårddisken och testa 10.6 och sedan 10.7 och se om det blir skillnad.

Geekbench testar väl bara processor och subset, inte grafisk prestanda i operativsystemet?

Yup.

jutsulegenden

Fundering: Kan de ram-minne jag installerat påverka?

Om de nya 8 GB jag köpte inte är 100% optimerade jämfört med de 4 GB jag fick installerat från Apple när jag köpte datorn

Ibland har Macarna varit lite kräsna och inte accepterat vilket minne som helst. Men om detta kan jag inte säga mer än så.

Ibland har Macarna varit lite kräsna och inte accepterat vilket minne som helst. Men om detta kan jag inte säga mer än så.

Istället för Mac, sätt i valfri märkesdator. Inget unikt för Apple att de inte "sväljer" alla minnen fast det är rätt spec.

Men funkar minnena, så funkar de. Det finns inget som heter "optimerat för Mac".

Har du installerat senaste uppdateringen till 10.7.1? Finns rapport om prestandaförbättring. Men Bo_H är inne på rätt spår, mer lyx och lull-lull upplevs som segare även om den handlar om micro-sekunder i verkligheten.

jutsulegenden

Har du installerat senaste uppdateringen till 10.7.1? Finns rapport om prestandaförbättring. Men Bo_H är inne på rätt spår, mer lyx och lull-lull upplevs som segare även om den handlar om micro-sekunder i verkligheten.

Har inte installerat 10.7.1. Ska göra det vid tillfälle.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...