Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ändra/ta bort fullständigt namn på avsändare i Mail?

Please

Recommended Posts

Jag såg nu att när jag skickar e-post från Mail (i Lion) - som jag har kopplat till mitt Gmail, så står tydligen mitt fullständiga namn med som avsändare. Så har jag det inte på Gmail och så skulle jag inte vilja ha det. Är det möjligt att skriva anonymt genom Mail eller måste jag logga in på Gmail varje gång jag inte vill skylta med hela mitt namn?

Jag såg nu att när jag skickar e-post från Mail (i Lion) - som jag har kopplat till mitt Gmail, så står tydligen mitt fullständiga namn med som avsändare. Så har jag det inte på Gmail och så skulle jag inte vilja ha det. Är det möjligt att skriva anonymt genom Mail eller måste jag logga in på Gmail varje gång jag inte vill skylta med hela mitt namn?

Om du har angett ditt fullständiga namn i fältet "Fullständigt namn" (Mail - Inställningar - Konto) så är det sant att dina mejl skickas med ditt fullständiga namn. Du kan ändra det du anger i det fältet till något annat om du vill. Det du anger under "Fullständigt namn" är alltså det namn som skickas med din e-postadress under fältet "Från:" i mejlens huvud.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...