skar Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Hej finns de någon som har nått tips för att lösa en usel batteritid på min Iphone 4 ? Har senaste version 4.3.5 och mitt batteri håller inte ens en dag. Även om jag låter den ligga i standby läge hela dagen så suger den ur hela batteriet. Detta börja för ca två veckor sedan.. Är detta de klassiska batteriproblemet med den nya uppdateringen eller är de så att de är fel på telefon och jag behöver skicka in den? Kan tilläggas att jag avslutar alla appar samt drar ner skärmbelysningen och stänger av wifi. Samt gjort en total återställning. // Oskar Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhoneReservdelar.se Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Har du e-post i mobilen ? Hur väljer du att den gör ? Push, kollar efter viss tid ? Kolla de inställningar och lek lite tills du kommer fram till nåt där batteritiden inte är lidande samtidigt som du håller dig uppdaterad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skar Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Tack för svar. Jo jag har eposten på att jag uppdaterar den manuellt och push har jag stängt av helt nu. De konstiga va att förut innan så hade jag epost på upppdatering varje halvtimma o push igång men då kunde den ändå ligga i ca 2 dagar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Jag har senaste iOS i min iPhone och min fån kan ligga i flera dagar utan laddning om jag har den inställt som du dvs ingen Wifi, manuell uppdatering, Telia Edge istället för 3G. Kan vara ditt batteri som blivit dåligt, råkat ut för något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egget01 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Klart att du skall kunna ha push på utan att det ska suga ur luren. Det som skulle kunna dra ner batteritiden är antingen om du har ett tex gps prog som ligger o går, men det misstänker jag att du kollat. Eller att din mobil-täckningen ligger och pendlar mellan 3G och GSM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skar Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Hej ja jag har kollat o har inga program alls som ligger o går. Får helt enkelt bli att skicka in den .. Jämförde med en polare som har lika dan o vi gjorde exakt samma min hade sjunkit 20 % på tre timmar då den va full laddad och hans hade inte gått ner nått när vi lät dem ligga. Så d måste vara nått fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhoneReservdelar.se Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Push fungerar inte optimalt med alla e-post servrar. Den kan ligga och synca hela tiden, och då ligger batteritiden illa till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stetch Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Push fungerar inte optimalt med alla e-post servrar. Den kan ligga och synca hela tiden, och då ligger batteritiden illa till. Det var som tusan. Hade ingen aning om det. Push av för min del Tack för tipset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egget01 Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Push fungerar inte optimalt med alla e-post servrar. Den kan ligga och synca hela tiden, och då ligger batteritiden illa till. Kan ju vara intressant att veta vilka servrar du syftar på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcuss Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Min chef på jobbet hade samma strul, med sin helt nya 4:a. Han lät den vara på tills den dog, lät den ligga drygt ett dygn...och nu har det blitt fräs i batteriet! Höll själv åxå på att stänga program, wifi osv. på min 4:a i början. Tror ärligt talat att den funkar minst lika bra nu när jag skippar detta. ...en omstart i månaden tror jag däremot kan göra susen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.