Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Airport Express funkar på Mac men inte på iPhone & PC

DempaKing

Recommended Posts

Som sagt, har ett otroligt jobbigt problem som jag försökt fixa med i typ 2 veckor nu, slutar med att jag blir tokig och ger upp!

Hursomhelst så har jag internet ifrån Glocalnet med en vanlig router som ej är trådlös, anväder därför en airport express för att skapa ett trådlöst nätverk!

Detta har funkat hur bra som helst och jag har kunnat ansluta med, mac, macbook, Pc, Xbox, iphone, ipad.

MEN för ca 3 veckor sedan så hände något och jag kan nu endast vara uppkopplad på internet med min macbook!

På iphone står det att den är inte ansluten till internet! Fast att den är ansluten till airporten, samma sak på PC Jag kan ansluta till Airporten och är ansluten lokalt men jag får inte tillgång till internet!

Har provat att återställa modem, airport, byta kanal, byta lösenord, byta WPA2, WPA personal. osv osv.

Men jag hittar ingen lösning, allt jag gör slutar likadant! Internet funkar endast på macbook, ansluten till lokala nätverket med PC och Iphone, men inget internet!

Om det finns någon där ute som har en lösning eller kan veta vad fan som är problemet! SNÄLLA hjälp mig innan jag hoppar framför tåget!

Puus&kram till alla

Prova att "glöm" nätverket på de enheter du har problem med och sedan anslut igen.

Provade detta! Det verkar som att det fungerade på iphone och apple produkterna! Men gick in på Nätverkshanteringar på PC.n och raderade alla kända nätverk och provade sedan att ansluta gick inte! DNS problem?!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...