Zanris Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Hejsan! har en macbook pro sedan 3 veckor tillbaka. och när jag spelar wow tex så går det upp till 83 grader när jag spelar , och jag spelar några timmar om dagen, något att oroa sig för? jag sätter alltid igång SMC fancontroll eller vad det heter och då ligger jag runt dom här 83 graderna, något man ska vara orolig för? eller bara att spela på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Nej det är normalt om man pressar den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slandin Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Dra ner max fps i WoW till 30 så går den aningen kallare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zanris Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 [quote name=Slandin' timestamp='131 3404091' post='1460895] Dra ner max fps i WoW till 30 så går den aningen kallare. blir inte grafiken sämre då ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slandin Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 blir inte grafiken sämre då ? Nej. Det blir bara färre bilder i sekunden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zanris Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 Nej. Det blir bara färre bilder i sekunden. aha okej, fattar knappt vad det gör för skillnad om det kommer se likadant ut men nice Link to comment Share on other sites More sharing options...
rotkiv Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 aha okej, fattar knappt vad det gör för skillnad om det kommer se likadant ut men nice Det blir lite hackigare med lägre FPS men det kommer inte märkas så mycket och spelar nästan ingen roll i ett spel som WoW, men är ganska onödigt så 80°C är inge farligt för processorn, om du inte spelar 10h i sträck varje dag, då kanske datorn får lite kortare livslängd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tankadin Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Jag har precis införskaffat mig en ny Macbook Pro 13", och installerar WoW just nu. Vet att datorn kommer låta som ett mindre jetplan efter en minuts spelande.. Men jag funderar på hur tusan man "drar ner max fps till 30"? Aldrig sett nån fps-option i spelet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.