Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kontantkort till iPad?

Riptidee

Recommended Posts

Jo det är så att jag har tänkt att införskaffa mig en liten Ipad, hade tänkt köpa 2 generationen 3g.

Och då jag inte vill skaffa ett abonemang då jag hatar att vara bunden så tänkte jag ifall det skulle gå att sätta in ett vanligt kontantkort till Ipaden.

Då jag inte vet om det här funkar och inte kan hitta nåt svar på google så vänder jag mig till er.

Tackar för all hjälp jag kan få.

Du använder ditt mobilabonnemang. Det du har till telefonen. Jag har Telia och betalar 69:- i månaden för att kunna surfa upp till 1 GB. När jag köpte paddan så ringde jag Telia och fick simkortet på ett par dagar. Jag är inte bunden och har aldrig varit bunden till mitt abb till paddan.

annars erbjuder de flesta operatörena kontantkort som svar på din fråga, de funkar utmärkt med iPad !

Jag vet att både tele2 och tre har "ipad-startpaket" men microsim.

Ja, ursäkta. Jag svarade nog inte på frågan kanske. Berättade mer vad jag hade gjort. Men vad jag menade, att man inte behöver låsa sig till en operatör när man fixar ett abb till sin padda.

Jag har provat Telia kontantsurf men det är jobbigt att ladda på kortet, TRE har Jag också provat med bra fart i nätet men deras oskysta kontantlösning med att om man fyller på ett dygn så är det kalender dagar/dygn som räknas och inte från tidpunkt till tidpunkt då du fyllde på ditt kort som gäller, taskigt om man ex fyller på vid 23 tiden och sedan måste fylla på kl 00:00 igen.Istället kör Jag abbonemang obundet hos TRE för 89,- i månaden, 2gb ingår och det funkar fint i princip överallt Jag hittils varit med plattan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...