Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Svag Wifi-anslutning iPhone4

kolle33

Recommended Posts

Har märkt av att Wifi-täckningen på min iPhone 4 är ganska svag. När jag använder Skype eller Viber som går över just Wifi/3G så upplever de som jag pratar med att jag hackar/inte hörs när jag är ansluten till Wifi.

Om jag kollar med Bredbandskollen så är Ned/Upp ungefär hälften av vad jag får ut på min MBP.

Så jag undrar om detta är något som är vanligt och fler har erfarenhet av? Sen om det finns något sätt att förbättra och få ut mer av mitt bredband? :)

Har märkt av att Wifi-täckningen på min iPhone 4 är ganska svag. När jag använder Skype eller Viber som går över just Wifi/3G så upplever de som jag pratar med att jag hackar/inte hörs när jag är ansluten till Wifi.

Om jag kollar med Bredbandskollen så är Ned/Upp ungefär hälften av vad jag får ut på min MBP.

Så jag undrar om detta är något som är vanligt och fler har erfarenhet av? Sen om det finns något sätt att förbättra och få ut mer av mitt bredband? :)

Hälften säger du. Hälften av vad?crossfingers.gif

Är det hälften av 100Mbit så är det ju skitbra ändå. Är det hälften av 250kbit så är det ju riktigt dåligt.

Hälften säger du. Hälften av vad?crossfingers.gif

Är det hälften av 100Mbit så är det ju skitbra ändå. Är det hälften av 250kbit så är det ju riktigt dåligt.

Aa sry, skulle ha varit lite mer exakt där. Men jag har 25Mbit bredand och det får jag ut med kabel. Men via Wifi så får jag ut mellan 15-20Mbit på min MBP och runt 10Mbit på iPhonen.

Är detta normalt? Känns som att det är något som strular då jag uppenbarligen har problem med bla. Skype.

Att den har tillgång till 10Mbit är ingen begränsning iaf. Ingen anledning till att du upplever hackande.

10Mbit är ju asmycket. Skype använder max ett par hundra kbit för röstsamtal och viber säkert ännu mindre.

10Mbit är ju asmycket. Skype använder max ett par hundra kbit för röstsamtal och viber säkert ännu mindre.

Okok, har du eller någon nån aning om vad som kan orsaka "delaysen" och avbrotten? :)

Sen hur mycket kan man få ut av sitt bredband i iPhonen? Ska den klara att få ut allt så länge man har en router som klarar av det via Wifi.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...