Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur gör man en transparent signatur?

Ee88

Recommended Posts

Hej

Jag har sparat min signatur i png. vilket jag läst att det ska vara om jag vill göra den transparent

När jag letar vidare hittar jag bara beskrivningar hur jag gör i PhotoShop, som jag inte har

Jag vill sätta in min signatur på bilder i Lr.....vet hur jag gör för att få dit signaturen, men den har då vit bakgrund.....hur gör jag den transparent?

//ee

i photoshop gör man ju så att man markerar all bakgrund och sen inverterar man och använder suddet. då blir det grå-vitt rutmönster. kanske går något liknande att göra i Lr?

Hej

Jag har inte hittat något i Lr där jag kan göra så....hoppas någon kan hjälpa

Tack ändå smile.gif

Hej

Jag har inte hittat något i Lr där jag kan göra så....hoppas någon kan hjälpa

Tack ändå smile.gif

Vad är Lr för någonting

Jag har sparat min signatur i png. vilket jag läst att det ska vara om jag vill göra den transparent

I vilket program då och hur skapade du den?

Eller med andra ord: Är du helt säker på att den signatur du skapat verkligen har transparent bakgrund?

Jag gjorde om den i iPhoto från jpg till png

Den har inte transparent bakgrund, det är det jag undrar hur jag gör, för att få.....

Pratar du om signaturen här i forumet. Eller. I Gimp kan du göra text med transparant Lager/bakgrund.

Skriv texten: Arkiv - Skapa - Logotyper - Välj font om du inte nöjer dig med default då får du redan färdiga häftiga texter och enklare som exempel denna http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Extreme/Loga.jpg

1)

Add - Skapa nytt lager (eller den krångliga vägen att skriva text på lager)

2)

Välj Transparant och då brukar färgen ändras, men det fixar du i 3)

Skrmavbild2011-08-15kl120141.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...