Nisch Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Har en ny inköpt Airport express som är inkopplad på befintligt nätverk. Jag har ett mobilt internet (16mbits) som körs via router som ger trådlöst nätverk i hemmet. Jag vill att min Airport ska fungera som trådlös ljudenhet. Det bryts ofta och många gånger som Iphonen/datorn inte hittar airporten, men internet fungerar som det ska. Beror detta på att jag har mobilt bredband eller har jag nått knas med min Airport? Tacksam för snabba svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Om du förklarar akititekturen av ditt nätverk så ska dt nog gå att lösa. Alltså, vad är kopplat till vad? Och hur är det kopplat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisch Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 mobiltbredband (usb) kopplat via router. Airporten kopplat för sig, endast inkopplad med ljudkabel till stereon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 mobiltbredband (usb) kopplat via router. Airporten kopplat för sig, endast inkopplad med ljudkabel till stereon. Så du har inte anslutit Airporten till din router antingen trådlöst eller med kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisch Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 jo, det är trådlöst jag vill ha och försökt koppla in den. Det kan fungera bra i nån timma och senare inte fungera alls på några dagar. datorn/iphonen hittar inte airporten alls när man söker efter den trots att den lyser grönt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 jo, det är trådlöst jag vill ha och försökt koppla in den. Det kan fungera bra i nån timma och senare inte fungera alls på några dagar. datorn/iphonen hittar inte airporten alls när man söker efter den trots att den lyser grönt. Så Airporten är inställd på att ansluta till routern men verkar tappa kontakten? När det fungerar så är du ansluten till routern och kan spela upp musik till Airporten via t.ex. iTunes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisch Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 koreckt uppfattat. Att den tappar uppkopplingen, kan det bero på mitt mobilabredband? Jag har inget att klaga på vad det gäller routerns funktion/hastighet i Internetbruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 koreckt uppfattat. Att den tappar uppkopplingen, kan det bero på mitt mobilabredband? Jag har inget att klaga på vad det gäller routerns funktion/hastighet i Internetbruk. Så länge som routern är inom räckvidd och igång så kan man ju hoppas att dom inte ska kopplas ifrån. Vore dock inte första gången som inkompatibilitet mellan trådlösa enheter leder till problem. Vad är det för router som du använder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.