Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Minneskort som inte går att formatera

Saeljo

Recommended Posts

Jag köpte mig ett nytt minneskort till min telefon vilket inte fungerar som det ska. Sätter jag in det i telefonen står det att det är skrivskyddat. När jag har det i datorn (via minneskortsläsare) är det inte skrivskyddat, men däremot när jag gör en kontroll via skivverktyg säger den att kortet behöver repareras, vilket jag gör, men det verkar inte lagas utan gör jag en ny kontroll får jag samma fel. Lite moment 22 över det hela.

Har formaterat via skivverktyg, men alla filer kommer bara tillbaka hela tiden? Trots att jag både har raderat alla inne i mappen (och tömt papperskorgen) samt gjort formateringar. Har även formaterat flera gånger via telefonen, men inget tycks fungera. Är lite i paniken nu eftersom att jag far på semester imorrn och är borta två veckor och verkligen behöver använda både kort och telefon.

Någon som sitter inne på en bra lösning, eller har jag fått en trasig produkt?

Mvh Sara

Rättelse; har formaterat om telefonen, men inte kortet via telefonen. Såg nu att formateringsalternativet för själva SD-kortet i telefonen är gråmarkerat och inte går att välja

Känns som om minneskortet är defekt.

Jo börjar misstänka det jag med, men känns konstigt eftersom att jag köpte det i fredags

Jo börjar misstänka det jag med, men känns konstigt eftersom att jag köpte det i fredags

Aldrig hört talas om måndagsexemplar? Dom behöver inte vara köpta på måndagar.crossfingers.gif

Aldrig hört talas om måndagsexemplar? Dom behöver inte vara köpta på måndagar.crossfingers.gif

Haha jo :P Men känns typiskt att behöva råka ut för ett måndagsexemplar på en fredag innan man ska iväg på semester ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...