Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Återställa enskilda mappar eller enskilda filer

RPW

Recommended Posts

För två veckor sedan skiftade jag från Snow Leopard tillLion på min iMac 24 3,06 (uppdaterad med 4GB Ram). Eftersom det var flera program som inte fungerade så beslöt jag mig för att gå tillbaka till Snow Leopard.

Veckorna före hade jag haft en del problem med datorn, sannolikt pga en att disken började bli full samt några misslyckade installationer (strömavbrott). Jag har en Time Capsule för säkerhetsbackup men jag skulle istället vilja plocka över enskilda filer, eller mappar. Flyttar jag tillbaka allt så kvarstår ju mina problem, dessutom har jag skapat en annan struktur nu, mer välorganiserad.

Hur skall jag gå tillväga om jag skall plocka tillbaka delar av det bibliotek som finns på min Time Capsule? Inte hela biblioteket. Jag vill dessutom plocka det från ett tidigare datum, sista bakupen var 4 augusti men sista "problemfria dagen" var 25 juli.

Jag har försökt läsa mig till hur man skall göra men blir inte riktigt klok på det… och bör jag köra Firewire- eller Ethernetkabel?

Du får manuellt då gå in i din TM-backup. Bläddra tillbaka till rätt datum samt klicka dig fram till den katalogen du vill återställa.

Antingen så klickar du på att återställa mappen och då hamnar den exakt där den låg tidigare eller så bör du kunna dra ut den till en annan mapp på ditt skrivbord eller i din finder. Det sistnämnda är jag inte säker på dock.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...