Eldvindovatten Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Min tjej har köpt en iPhone 4, vit och döm min förvåning när hon kom hem och den redan var igång!? I butiken hade man frågat om hon ville ha igång den och då hade hon svarat ja, naturligtvis,! Detta tycker jag verkar märkligt då jag, när jag köpte min 3Gs fick koppla upp den mot en dator innan jag ens fick liv i den! Är det så eller har hon fått en (nybegagnad) tlf med sig hem? Kan jag kolla om den har haft en tidigare ägare?? Glad för svar! Mvh Eldvindovatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
CLS Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Om jag vore du hade jag lämnat tillbaka den på direkten. Att butikspersonal starrtar telefonen i butiken låter direkt suspekt detta eftersom telefonen är obrukbar tills den har registrerats i iTunes. Mycket ovanligt om de har registrerat den i butiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Kolla "Användning" under inställningar hur mycket använd den är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 En kollega till mig köpte en 4:a i butik i veckan och den är "igång" utan att hon har kopplat den till datorn. Men har du inte kopplat den till iTunes frågade jag. Nix sa hon och tittade lite frågande på mig. Jag berättade att jag trodde man alltid var tvungen till det. Men det verkar som om man inte är det nu. Så jag tror inte din flickvän har fått en nybegagnad 4:a på grund av att den redan var igång. Han frågade ju henne om hon ville ha igång den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldvindovatten Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 Ja, jag tycker det hela är lite suspekt! Får ta mig till butiken idag o kolla! Fler svar är fett om någon har något annat att tillägga! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Vad kom du fram till för svar på inlägg #3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skinza Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Jag läste någonstans på nätet att det skulle gå och aktivera iphonen i butiken. Detta eftersom många användare i t.ex. Indien inte har en dator. Men fråga butiken i alla fall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldvindovatten Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 Tydligen så går det att aktivera tlf idag i butiken! Inga märkvärdigheter alls. Personalen jag pratade med sa att de inte var konstigt alls... Dagens ungdom!!! Ha det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Självklart går det att aktivera i butiken Det har det alltid gjort. Man kan aktivera i vilket itunes som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.