Jump to content
Just nu i M3-nätverket

PS3 & Macbook problem med Philips

daniel1891

Recommended Posts

Mitt problem ligger i att min nyinköpta(nåja,ca 2,1/2 månad) Philips 8505(tror det är det korrekta namnet på TVn) först idag inte väljer att visa bild från mitt PS3 eller min Macbook Pro. Har aldrig haft det här problemet förut men just nu när jag ville lira lite FIFA så fick jag fram ljud men ingen bild. Provade sedan Macbooken för att se om det skulle funka men det gick inte heller.

Så här är allt kopplat.

TV-> Bose

PS3-> Bose

- - - - - -

Macbook-> TV

Kan tilläggas att jag använder 3 olika HDMI-kablar och alla klarar av att skicka ut ljud, men ingen visar bild, så det är inget fel på kablarna på så sätt.

1 kabel mellan PS3 till Bose. 1 kabel mellan TV till Bose.

1 kabel mellan Mackbook till TV.

Har funkat utan problem tidigare men nu när jag ville använda PS3 så fick jag alltså bara fram ljud men ingen bild.

Och jag har hittills aldrig lyckats kunna använda mitt ljudsystem när jag enbart väljer att kolla på TV. Det synkar enbart med PS3.

Däremot funkade allt utan problem när jag använde Samsung TV tidigare.

Thomas Ytterberg

Philips från 2010 och framåt har en litet annorlunda hantering där du måste lägga till bildkällor innan de blir aktiva och kan väljas. Troligtvis är det bara det som krävs.

För att få tevens ljud till Bosse-systemet måste du dra en kabel från tevens ljudutgång till en ledig ingång på Bose-systemet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...