Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPad 1 fortfarande ett bra köp?

starsmaker

Recommended Posts

Jag är sjukt sugen på en iPad och har varit det under en lång tid. Jag funderar dock på vilken modell jag ska köpa. Jag vill helst ha 3G, men iPad 2 3G är för dyr för mig, så jag funderar lite på iPad ?GB 3G eller iPad 2 16GB WiFi. Nu undrar jag, ni som har iPad (1), hur presterar den? Särskilt i Safari? I jämförelse med 2:an? Laggar ettan vid spel, surf etc?

Anledningen till att jag vill ha tvåan är inte kamerorna utan främst prestandan och i andra hand storleken och vikten. Idag kan man få en iPad 64GB WiFi+3G för mindre än en iPad 2 16GB WiFi. Så... Berätta om era erfarenheter!

Har själv inte testat iPad 2 men har 1:an. Och det kan lagga i dom nyare och mer avancerade spelen. Det är absolut spelbart och vet man inget bättre så är det inget man stör sig på :D

Safari funkar mycket bra men störande att sidor måste uppdateras när man går från en annan tab. Vet ej om det är samma sak på iPad 2.

Men nu har det gått så långt in på året så köp en iPad 1 billigt och spara pengarna till iPad 3. Det ska jag göra iallafall.

Beror på vad du ska ha den till självklart är det viss skillnad mellan 1an och 2an men inte så att man måste

man ska tänka på att iPad 3an är på väg så man ska inte satsa på 2an så här sent in på Apples September Apple Convention där dem presenterar dem nya iDevicen

Jag är sjukt sugen på en iPad och har varit det under en lång tid. Jag funderar dock på vilken modell jag ska köpa. Jag vill helst ha 3G, men iPad 2 3G är för dyr för mig, så jag funderar lite på iPad ?GB 3G eller iPad 2 16GB WiFi. Nu undrar jag, ni som har iPad (1), hur presterar den? Särskilt i Safari? I jämförelse med 2:an? Laggar ettan vid spel, surf etc?

Anledningen till att jag vill ha tvåan är inte kamerorna utan främst prestandan och i andra hand storleken och vikten. Idag kan man få en iPad 64GB WiFi+3G för mindre än en iPad 2 16GB WiFi. Så... Berätta om era erfarenheter!

Det beror helt på dig. Det är absolut inget dåligt köp. Dock är jag en sådan som vill ha det senaste; så jag skulle aldrig köpa ettan nu. Om du lägger en etta bredvid en två så ser du tydligt att tvåan är snabbare än ettan. Men ettan är absolut inte långsam, det är tvåan som är snabbare bara ;)

Satt med min mammas iPad (1:a gen) och den känns fin. Enda jag reagerade på var att mycket kändes "pixligt" men det är väl för att jag är bortskämd med iPhonens retina-skärm. Hastigheten kändes även den okej även om Appstore och webbläsaren ibland kunde kännas lite "sega" vid hopp mellan "tabbar" så att säga. På det stora hela var det en trevlig liten platta. Om jag själv skulle skaffa en - vet inte, men finner man behovet så tror jag nog att även en förstagenerationare kan vara ett bra val.

Jag spelade några spel och laddade ner några uppdateringar från Appstore. Det enda som laggade i spelväg var Mondo Solitiare dr det kändes aningen segt vid kortförflyttningarna.

Frågade mamma vad hon tycker och hon är och har hela tiden varit nöjd. Enda nackdelen är när 3G-anslutningen går ner till Edge eller sämre ändå - då känns ju allt som är kopplat till nätet segare än sirap, men det är ju inte iPadens fel.

Härligt, tack för alla svar. Nu kan jag inte vänta på min iPad! Köper den när jag fyllt år och det är ett par veckor kvar! Har nog bestämt mig för iPad 2 WiFi. Jag kommer inte ta med mig iPaden som GPS i bilen och 3G kanske jag behöver någon gång. Jag är ingen som sätter mig ensam på ett fik och surfar, och jag hatar väskor så jag kommer nog inte ta med mig iPaden ut så ofta. Den kommer mest användas hemma, hos släktingar, ute i stugan (där jag har en plupp på Edge i mottagning).

Jag funderar nu på skydd. Apples Smart cover är snyggt, men tyvärr finns ju bara svart i lädermodellen=dyrt för ett skydd som bara skyddar halva.

Så jag tänker att jag köper smart cover+baksideskydd eller ett "helt" skydd liknande Apples iPad 1-skydd. Vad tycker ni? Är det något särskilt man ska tänka på när det gäller skydd? (Jag kommer nog inte docka min iPad).

Har en iPad1 jättenöjd, saknar kanske kamera ? Däremot tycker jag att 16GB är alldeles för lite, min är tyvärr redan full.

Prestanda tycker jag är bra, vikt och storlek är väl ingen större skillnad mellan modellerna. men som sagt 16GB är i minsta laget...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...