Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nya återställningsprogrammet från Apple

azteckz

Recommended Posts

Ursäkta om det blir dublett av tråd, men dn första fungerar inte, 0 visningar, trots att jag läst den. Smygfel i forumprogramvaran.

Hej,

körde in det nya återställningsprogrammet för lion på en usb-sticka, startade om med alt intryckt, valde recovery HD och kom in i programmet, hade där fyra val, installera osx, läs aple hjälp, radera skivan och en annan grej somjag inte mins tyvärrr.

Valde då med tab och enter knapparna då installera osx, och inget händer, oavsett vilket alterntiv jag använder så stor datorn bara still.

Någon som vet vad detta beror på? jag trodde först att usbstickan e felskapad, men jag kommer ju in i själva programmet så det bör vara eliminerat.

Vidare så ville jag ju göra en clean install, kom på i skrivande stund att jag isf borde välja radera skiva va? Och därefter installera?

Skäms, men detta är första gången på 6 år som macägare jag gör detta, det har aldrig behövts liksom.

tack på förhand!

Båda dina inlägg funkar bra

Ok, det ser fortfarande ut som om ingen läst den andra tråden, men jaja, moderatorn kastar den sen hoppas jag.

Iaf, jag fick igång det, man måste trycka på space bar! Haha, jaja, meeen, för clean install, bör man radera först? Alltså alternativ 4 och sedan installera från alt 2?

Ok, det ser fortfarande ut som om ingen läst den andra tråden, men jaja, moderatorn kastar den sen hoppas jag.

Iaf, jag fick igång det, man måste trycka på space bar! Haha, jaja, meeen, för clean install, bör man radera först? Alltså alternativ 4 och sedan installera från alt 2?

Ja du bör radera först.

Ja du bör radera först.

Konstigt, från själva installationsprogrammet så går det inte att markera vilken disk man vill radera, i bilden jag bifogar går det, denna är taget i systemet under vanlig uppstart. Denna gången har jag tryckt på alla knappar och inte bara tab och enter :)avbild.tiff

Kan du inte trycka på verktyg menyn och välja skivverktyg när du startar från USB-minnet?

jorå, jag kommer in i skivverktyg, men där går det inte att markera och välja min hd för att radera, det är där det kruxar.

Säker på att du startar från usb-minnet. Känns som att du startar från inbyggda recovery-partitionen på din hdd. Och du kan sedan inte pertitionera disken eftersom man inte kan såga bort grenen man står på.

Testa att hålla inne C för att starta från USB-minnet istället.

tror de ska vara usb, kan nämnligen välja antingen usb recovery eller hd recovery innan allt händer, jag testar med c oxå

Hej igen

starta med c var inte ngt som funkade men, jag kan tillägga att musen inte fungerar inne i programmet, jag tryckte och drog på knapparna 1-9 och då markerades mimn disk och jag kunde formatera, partionera etc, meeen nyfiken som man är ville jag ta reda på exakt vad som markerade disken, men lyckas inte duplicera :) några ideer? känner ni igen detta?

SKAM den som ger sig!

löste det med att tabba tills inget är markeat, sedan tryckte jag på 1, sedan är det bara att navigera med pilar och enter!!

tack för all a tips, detta format äger!

SKAM den som ger sig!

löste det med att tabba tills inget är markeat, sedan tryckte jag på 1, sedan är det bara att navigera med pilar och enter!!

tack för all a tips, detta format äger!

Varför låter det som om du kör utan muspekare?stjarnsmall.gif

Koppla in en USB-mus så slipper du tabba dig (göteborgshumor)

Detta var mycket tråkigt! jag raderade min hd, gick in installation, knappade in min lösenord och anv. till app store, det gick igenom, sedan hoppade installationsprogrammet tillbaka till menyn för återställning, testade 2 ggr, blev tvungen att rull tillbaka med TM.

Någon som har några tips på vad som hänt och hur man kan komma förbi detta?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...