Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min MBP hänger sig

Skinza

Recommended Posts

Hej!

Jag har en MBP 2011 13tum med i7, 8gb RAM samt en 120gb Intel 510 SSD som jag stoppat in själv. Jag upplever att datorn hänger sig rätt så ofta. Det händer även fast jag endast har ett par enstaka program öppna. Kan detta vara en bugg i Lion eller är det något annat som är fel?

Känns riktigt frustrerande att den hänger sig så pass ofta som den gör.

Hänger sig på vilket sätt? Kernel panic? Byt tillbaka till dina originalminnen. Var väldigt noga med ESD-skydd när du arbetar med byte av hårdvara!

Hänger sig på vilket sätt? Kernel panic? Byt tillbaka till dina originalminnen. Var väldigt noga med ESD-skydd när du arbetar med byte av hårdvara!

Ibland när jag startar upp ett program så stannar datorn upp ett tag; badbollen kommer upp och jag kan inte välja något i dockan. Då trycker jag alt+cmd+esc för att få upp de program som körs. Då börjar datorn ofta att fungera igen. Är det verkligen något fel med minnena? Hårddisken eller RAM-minnena? Absolut har ett ESD-band jag använde då jag bytte hårdvaran.

Sedan ibland tar en uppstart längre tid än vanligt; då stänger jag av den och startar om den igen. Då kommer jag till Äpplet och datorn börjar laddas som vid säker start.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...