synthaxterror Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Har precis införskaffat en sprillans ny iMac 27 i7, och den fungerar som den ska, men då jag av ren tillfällighet körde ett nytt fönster i tex safari i helskärms-läge, upptäckte jag att från betraktningsvinkeln (alltså sett snett från antingen höger eller vänster på skärmen) en mörk skugga i mitten på skärmen. Denna är ej synlig rakt framifrån, men som sagt från sidorna. Detta medför att skärmen ser lätt "vågig" ut om man skulle köra tex en hel vit bakgrund, resp grå bakgrund eller tex ett foto med en stor enfärgad yta, sett från sidan av skärmen. Som tur är syns detta inte rakt framifrån, men jag stör mig lite på fenomenet, eftersom man nästan pungat ut 23.000 spänn för datorn, och förväntar sig därmed en helt "felfri" dator då den levereras. Min fråga är: Är detta värt att klaga på? eller går detta inom ramen för variationer på dessa skärmar? (med tanke på allt "meck" det innebär att lämna in datorn på ev reparation mm) Någon annan som har liknande problem? Blir det värre med tiden? Går det under garantin? (Naturligtvis tänker jag kontakta supporten, men vore intressant med andra människors synpunkter oxå.) //M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.