Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Startar datorn alltid i säkert läge?

Skinza

Recommended Posts

I princip varje gång jag startat datorn de senaste dagarna så kommer jag till äpplet så börjar det ladda som det gör vid säker start dvs. så här: http://bit.ly/pEfMQx. Är det en inställning, eller är det något som är fel? Sedan hänger sig datorn rätt ofta, jag har 8gb RAM så minnet borde inte vara något problem. Är det en bugg i lion eller är det något annat som är fel?

har du trådlöst tangentbord så slå inte på det förrän skrivbordet har kommit upp ,det har hjälpt mig datorn tror att man håller inne shift vid uppstart därför blev det säkerstart fö rmig ........

Gör en sökning eller två innan du startar ny tråd. Antar att du har svaret här: iMac startar ofta i säkert läge /moderator

Dock så handlar den tråden om en iMac med ett trådlöst tangentbord. Jag upplever problemet på min Macbook Pro med det inbyggda tangentbordet!

Det är bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite!

Står det på inloggningsrutan att dator har startat i säkert läge? Så du vet att datorn faktiskt startat i säkert läge.

Angående att den hänger sig, hur gör den det? den bara låser sig? Badbollen kommer fram och sen inget mer? Du får Kernel Panic?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...