Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Radera internethistorik funkar inte (Firefox)

Night Prowler

Recommended Posts

Night Prowler

Ett problem jag har på macen jämfört med PC är att jag inte kan radera internet historiken fullt ut. Jag använder Firefox. Visst, jag går in under verktyg och klickar på "Rensa ut tidigare historik..." Väljer alla flickar och trycker på "Ta bort".

Sen när jag söker en sida på google jag innan utrensning var inne på så är den markerad att jag redan har varit där. Vilket inte borde vara eftersom jag har rensat ut all historik.

Finns det något bra gratis program till mac som till pc, tänker på CCcleaner som gjorde sitt jobb till PC.

Kan det vara så att du har ett google-konto som du är inloggad på? I så fall kanske din sökhistorik finns sparad på kontot.

Logga ut från Google och se om det blir någon skillnad.

Eller har du samma problem även när det inte gäller Google?

Night Prowler

Kan det vara så att du har ett google-konto som du är inloggad på? I så fall kanske din sökhistorik finns sparad på kontot.

Logga ut från Google och se om det blir någon skillnad.

Eller har du samma problem även när det inte gäller Google?

Jag har loggat ut från google och rensat historik. Men min google-adress och lösenord står fortfarande kvar, de har alltså inte raderats. Google historiken har försvunnit men det har den gjort förut också. Men efter några timmar så kommer den tillbaka utan att jag har varit inne någonstans. Till exempel om jag söker på BBC nu så är den inte markerad, men om en stund så kommer den vara det. Så har det varit tidigare i alla fall.

Och jag använder bara Firefox, jag tycker Safari är så segt. Tycker det mest är problem på googles sökfunktion. Har inte märkt av några andra sidor.

Barbapappa_86

Jag har loggat ut från google och rensat historik. Men min google-adress och lösenord står fortfarande kvar, de har alltså inte raderats. Google historiken har försvunnit men det har den gjort förut också. Men efter några timmar så kommer den tillbaka utan att jag har varit inne någonstans. Till exempel om jag söker på BBC nu så är den inte markerad, men om en stund så kommer den vara det. Så har det varit tidigare i alla fall.

Och jag använder bara Firefox, jag tycker Safari är så segt. Tycker det mest är problem på googles sökfunktion. Har inte märkt av några andra sidor.

Historiken raderar väl endast historiken på de sidor du har besökt, inte användarnamn och lösen. Rensa cachen eller cookies.

Night Prowler

Historiken raderar väl endast historiken på de sidor du har besökt, inte användarnamn och lösen. Rensa cachen eller cookies.

Det gör jag också, kakor och cache är markerade. Lösenord och användarnamn står ändå kvar. Fast det är bara på gmail som det inte raderas. På forum försvinner användarnamn och lösenord som tur är.

Night Prowler

Funkar fortfarande inte. Riktigt irriterande att tidigare historik är kvar.

Även när jag surfar på Safari, som jag aldrig brukar göra, så finns samma historik där som finns på Firefox.

Är detta ett Mac-problem?

• 1 month later...

jag undrar hur man raderar enskild historik vill inte rensa allt som jag ser det är det enda man kan göra

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...