xtropia Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Min macbook pro 2011 stängde av sig själv idag, har aldrig hänt förut, vad kan det bero på ? batteriet var fullt när detta hände. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Tro det eller ej men datorer kraschar ibland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Det kan bero på en av följande saker: Hårdvarufel Mjukvarufel Handhavandefel Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtropia Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 Har kört apple hardwaretest vilket inte visa några fel men hur testar man mjukvaran i datan då ? Det kan bero på en av följande saker: Hårdvarufel Mjukvarufel Handhavandefel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Jag skrev att det kan bero på någon av dem. En gång är ingen gång, två är lika med noll. Det finns inte någon anledning att göra en höna utav en fjäder. Händer det fler gånger så kan det vara värt att kolla upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justitia Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Körde du den på batteri när det hände? På min gamla Mac har jag haft två batterier som gett upp, då har datorn stängt av helt istället för att gå ner i viloläge. Det har skett även med "mycket" ström kvar i batteriet. Båda gångerna så gick jag förbi en APR, de körde ett test som tog mindre än en minut och de fick då besked på att batteriet var kasst. Fått nytt på garantin båda gångerna.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtropia Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 körde på batteriet, så länge det inte sker igen så tänker jag inte göra nått Körde du den på batteri när det hände? På min gamla Mac har jag haft två batterier som gett upp, då har datorn stängt av helt istället för att gå ner i viloläge. Det har skett även med "mycket" ström kvar i batteriet. Båda gångerna så gick jag förbi en APR, de körde ett test som tog mindre än en minut och de fick då besked på att batteriet var kasst. Fått nytt på garantin båda gångerna.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Den KAN bero på att den blev överhettad. Datorerna är byggda så att blir det för varmt så stängs den ner. Poff.. typ utan förvarning. På bärbara kan luftintagen vara blockerade av kläder mm och det kan även vara en hel del damm i den som försvårar kylningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtropia Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Ok ja antagligen, btw du vet inte hur man tar bort tangenter på macbook pro 2011 verkar inte vara samma konstruktion på den som 2009 då det var mycket lättare att ta bort dom då. Den KAN bero på att den blev överhettad. Datorerna är byggda så att blir det för varmt så stängs den ner. Poff.. typ utan förvarning. På bärbara kan luftintagen vara blockerade av kläder mm och det kan även vara en hel del damm i den som försvårar kylningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.