Kefa Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Tänker mig att köpa en 3:a till dottern. Just nu är det bra pris på dom, tyvärr med fel operatör. Jag försöker ta reda på om det går att lösa men blir snurrig, hos de flesta verkar det inte gå utan Jailbreak, hos någon inga problem, hos någon går den inte att uppdatera sedan. Vad gäller?? Vad jag vill är helt enkelt att låsa upp den för att byta operatör, har inget behov av att Jaila den. Är det möjligt med en ny telefon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Vad är det för operatör. Om den är köpt i sverige så är det bara att gå till den operatören och få den upplåst för några hundralappar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapappa_86 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Vad är det för operatör. Om den är köpt i sverige så är det bara att gå till den operatören och få den upplåst för några hundralappar. Förutsatt att den är över ett år gammal. Annars finns det speciella simkortshållare som "hackar" operatörslåsningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
irie Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Visst finns det nya 3GS i butik som inte är operatörslåst, priset är dock ganska högt. Applestore Sverige Bazula På blocket finns dessutom ett flertal begagnade 3GS som inte är operatörslåsta eller som kan låsas upp till en låg kostnad hos respektive operatör). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Ska du låsa upp den själv så är det lite meckigare. Inte alla baseband som går att låsa upp samt man måste vara väldigt försiktig när det kommer nya firmwares så man inte uppdaterar till dem för då blir den låst igen. Om man inte orkar sätta sig in i hur det fungerar så gör man bäst i att köpa en upplåst telefon från början. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kefa Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 Tack för snabba svar. Jag tolkar er som att jag bör behålla låsningen ett år och sedan låsa upp den. Det är överkomligt. Tack för klara besked. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Tack för snabba svar. Jag tolkar er som att jag bör behålla låsningen ett år och sedan låsa upp den. Det är överkomligt. Tack för klara besked. Kolla med operatören du köper av vad som gäller. Inte säkert du kan låsa upp den efter 12 månader. En upplåst 8GB 3GS kostar annars 5000 http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/iphone Jag skulle iofs hellre köpa en Iphone 4 då för tusen spänn mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kefa Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 Jag har en 4:a själv som jag är tvärnöjd med. Det är Tres kampanj med 99:- i månaden jag funderar på, 2600 för en 3:a tycker jag låter rimligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Jag har en 4:a själv som jag är tvärnöjd med. Det är Tres kampanj med 99:- i månaden jag funderar på, 2600 för en 3:a tycker jag låter rimligt. Tror det är 24 månader innan du kan låsa upp en tre mobil dvs hela abbonemangstiden måste gå ut innan du kan låsa upp den. Rekommenderar att du frågar Tre vad som gäller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.