the_arrangement Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Hej! Jag håller på leta runt på nätet efter folk som använder sig av EyeTV & Terratec H7. Jag har idag EyeTV DTT Deluxe kopplat till min Mac Mini. Den är kopplad med medföljande antenn som står utanför fönstret kopplad med usbsladd (5meter) in till min Mac Mini. Allt funkar kanon! Bra bild, jag kan spela in & även köra det via min iPhone. Detta gäller ju då gratis kanalerna. Eftersom detta funkade SÅ bra så vill jag nu köpa ett boxer mix kontantkort + CA modul & köra lite betalkanaler. När jag kollat runt lite på lösningar så har Elgatos Common Interface & deras Eye-TV 410 utgått & är svåra att få tag på. Jag hittade då Terratec H7 som skall vara ett alternativ. Min undran är ju nu då -är det bara koppla in en Terratec H7 via USB & den pratar med min redan befintliga EyeTV DTT Delux? Eller kräver Terratec H7 också en antennkabel? Jag har ju ingen antennkabel utan antennen går ju via usb direkt in till min Mac Mini. Men fattar Terratec H7 att Mac Minin redan får signal via antenn eller kräver den en egen signal också? Vill inte köpa grisen i säcken. Är det nån som har erfarenhet av liknande lösning eller kanske rent av lösningen med Terratec H7 & Elgato? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapappa_86 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Kan du inte använda dig av en EyeTV Sat? Annars tror jag att det är osannolikt att du får svar på din fråga är på macworld. Kolla på minhembio eller kontakta Terratec och din TV-leverantör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_arrangement Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 Kan du inte använda dig av en EyeTV Sat? Nä tyvärr, den kör DVB-S & boxer som jag vill använda kör DVB-T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.