Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Inlägg i forumet på iPad?

Pajosv

Recommended Posts

Hej!

Har en iPad 2 och på den har jag MacWorlds iPhone-app samt deras iPad-variant. Om man klickar på "forum-ikonen" på appens "startsida" på iPad-appen så hamnar man på en forumsida som verkar att vara identisk med deras forumsida på webben. Här i iPhone-appen så forumsidan anpassad för just iPhone.

I iPhone-appens forum kan jag skriva inlägg med både min iPhone och min iPad. Men i iPad-appen kan jag inte skriva några inlägg.

Jag kan skriva rubrik och en eventuell underrubrik och jag kan skriva i forumets sökfältsruta. Men när jag klickar i själva "inläggsrutan" så markeras den aldrig. Det hamnar alltså ingen markör där.

Vet någon vad det beror på. Ska det vara så eller är iPad-appen slarvigt gjord? Eller det bara jag som har det här problemet?

Poängen med en app är väl att den ska vara smidig, att man ska kunna skriva, och inte bara läsa, och att den framförallt ska fungera?

MacWorlds iPad-app är en lysande idé, men den verkar att vara hafsigt gjord och onödig krånglig. Andra tidningsappar verkar följa någon form av standard när det gäller menyer i över och/eller nederkant av skärmen, men MacWorld är svårnavigerad. Inte speciellt "Apple-aktigt" med andra ord.

jag använder inte ipad appen för macworld, jag läser på deras hemsida. men där är samma problem, när jag ska göra ett inlägg så fungerar det inte. men såg fick jag tipset att längst ner till höger på sidan finns det ett alternativ skal till hemsidab, blandannat en IP.Board mobile variant. När jag väljer det skalet så fungerar det klockrent att skriva :) Skrwv detta inlägg med min ipad 2. Tänkte ifall det kanske är samma i appen, att du måste välja skal på hemsidan, mobile skalet. :) Hör av dig om och hur du löste det :)

Tack!

Men jag hittar inte något alternativt skal, varken i iPads forumdel och inte heller på deras vanliga hemsida.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...