frankoo Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Är en riktig MacRookie som under en längre tid funderat på inhandla en MBP då jag alltid använt PC och vill prova något nytt. Nu är det så att jag uppskattar att spela lite online-poker då och då och obegripligt nog har Svenskaspel inte en pokerklient som stödjer Mac. Fick då höra om att man kan installera windows på Mac alternativt installera en virtuell pc miljö (?) och på så vis få det att fungera. Som sagt är jag helt rookie vad gäller allt detta så har några funderingar: - Kan man lämna in sin MB hos en återförsäljare för att få detta fixat? (Skulle aldrig klara det själv) - Är det riskfritt? - Kan man byta tillbaka till Mac:s operativsystem? Eller är det helt enkelt inte värt detta bara för att kunna spela lite poker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ante_77 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Du kan ha både OsX och windows installerade på datorn samtidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piratkapten Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 http://macworld.idg.se/2.1038/1.394725/sa-overlever-du-i-en-windowsvarld/2-spel Kolla under rubriken "wineskin" där. Artikeln handlar om spel, men jag har testat med flera windows program som inte varit spel och de har fungerat. Du kan alltså köra windows program på din mac utan att installera windows. Kan vara värt att testa först... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankoo Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 http://macworld.idg....owsvarld/2-spel Kolla under rubriken "wineskin" där. Artikeln handlar om spel, men jag har testat med flera windows program som inte varit spel och de har fungerat. Du kan alltså köra windows program på din mac utan att installera windows. Kan vara värt att testa först... Låter intressant, nu är det säkert lite annorlunda iom att det handlar om en pokerklient men helt klart värt att testa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.