Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Batterikrasch i samband med byte av ram-minne?

hashim

Recommended Posts

Hej,

Jag köpte Kingston 2x4GB 1067MHz DD3 ram minne till min macbook pro 13" 2,26 Inte core Duo 2. Kopplade in de och datorn fungerade som en klocka efter drygt 3-4timmar släcktes datorn av sig själv! Satte på den och samma sak hände efter en stund, datorn var inte kopplad till laddaren.

Det verkar som att min batteri har kraschat!! i datorns inställningar står det nu "batteriskick: byt ut nu" Kan detta ha med Ramminnet som jag kopplade? Då detta har aldrig hänt förut.

Testa att byta tillbaka och se om det förändrar något.

Som sagt, testa, men till 99% så är det en ren slump.

Kontakta en APR, för beroende på ålder och antal cykler mm så kan du ha rätt till utbytesbatteri.

Tack för ert svar,

Det verkar som att man bör ta ut batteri kontakten från moderkorten vid byte av Ram-minne för att undvika att sånt ska hända. Detta har man även rekommenderat på ifixit.com

Men nu har jag löst problemet, genom att jag tog ut batteriet från moderkortet satt ut och satte in samma nya ram-minne och satte sen tillbaks batteriet =).

Den har fungerat perfekt efter det.

Men detta verkar hända väldigt sällan eftersom det står i ifixit att "For precautionary purposes, we advise that you disconnect the battery connector from the logic board to avoid any electrical discharge. This step is optional and is not required."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...