vaderse Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Hej alla, Har precis beställt en Apple TV 2. Ni som JB'ar era vad bör man lägga in på den förrutom XBMC och/eller PLEX? Har läst om att man kan köra nitroTV eller aTV också... är det värt att lägga in och vilken utav dom ska man välja? Något annat som man bör ha? Visst är det Seas0nPass som gäller när man ska JB'a den? Tack på förhand!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetricRyan Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Svar på din fråga så tycker jag personligen att TV utan plex och aTV Flash är inte så bra, vem orkar konvertera alla filmer och serier. iTunes Movie Store är inte tillgängligt i Sverige så använd dig av aTV flash via den kan du installera XBMC och PLEX m.m Ja jag har gjort det via pawng och Seas0nPass och jag fördrar seas0nPass Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaderse Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Någon som testat XBMC nightly build?? Är det värt att lägga in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulldog76 Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Hej alla, Har precis beställt en Apple TV 2. Ni som JB'ar era vad bör man lägga in på den förrutom XBMC och/eller PLEX? Har läst om att man kan köra nitroTV eller aTV också... är det värt att lägga in och vilken utav dom ska man välja? Något annat som man bör ha? Visst är det Seas0nPass som gäller när man ska JB'a den? Tack på förhand!! Jag är inte så hemma på JB, helt nytt för mig, men jag använde Seas0npass och eftersom jag inte orkade skriva en massa kommandon så köpte jag atvflash black för att installera program. Hur smidigt som helst, klart värt att slippa böka med kommandon hit och dit. http://firecore.com/atvflash-black Plex fungerar inte för mig, ikonen dyker inte upp på ATV2 . Nitro installerades automatiskt med atvflash. Vet dock inte avd man gör med den förutom att installera plugins. Jag har lagt in xbmc, verkar fungera väldigt bra, förutom att tv show scraping för närvarande inte fungerar. Har inte suttit så mycket och pillat på inställningar.. Att Plex inte dyker upp kommer jag inte ihåg varför, började läsa lite forum på nätet, men jag har okså problem med plex på min iPad och det beror på att min router har flippat ur. Får en ny om en vecka. får se om det löser problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramstein Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Har precis köpt en Apple tv 2 och efter ca 4 timmars googlande med div ssh hack så snurrar nu äppel tv:n riktigt fint med XBMC. Jag hade bestämt mig för jailbraka med seas0npass men stötte på patrull direkt då den hängde sig på unzipping av ipsw senaste filen som seas0npass laddade ner automatiskt. Lösningen på detta var att hämta ner en anpassad variant av 305 alltså den föregående releasen från megaupload byta namnet på filen och i ses0npass hålla ner alt samtidigt som man trycker på create ipsw då kan man välja att peka ut denna ipsw fil manuellt. Då först rullade det på med ses0npass Därefter knacka lite ssh och installera XBMC med senaste knihgtly releasen inga problem. Problem med att XBMC hoppar ur och hamnar i Apple TV menyn lite då och då. Löstes genom att plocka bort Apples envisa automatiska uppdatering genom detta kommando apt-get install com.nito.updatebegone Efter detta så är jag mer än nöjd med Apple TV och XBMC jag har svårt att se att det finns ngt bättre idagsläget för denna peng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Därefter knacka lite ssh och installera XBMC med senaste knihgtly releasen inga problem. Tummen upp för ridderliga versionen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThreeX Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Tummen upp för ridderliga versionen. Eller Kieras version? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.