Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tangentbord och trackpad har slutat fungera till MBP


henkea89

Rekommendera Poster

Satt och surfade på Facebook ikväll då plötsligt trackpaden slutade fungera på min MacBook Pro tidig 2011. Det funkar att koppla in en vanlig mus till den. Men sen upptäckte jag att det inte gick att skriva med tangentbordet.

 

Sen helt plötsligt så dyker "Bluetooth Inställningsassistenten" upp och säger att "det inte finns något anslutet tangentbord" eller "att den inte hittade någon trackpad". Jag går in på inställningarna under "styrplatta" och kollar och där står det "Vänta på att en Bliuetooth- styrplatta ska upptäckas" (dyker upp en bild med en trackpad till iMac).

 

Är det någon som fått detta problemet eller vet hur det går det att fixa? Har själva klart stängt av datorn, startat om den, kollat olika inställningar. Är inte jättesugen på att lämna in den.

 

Hoppas på hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även stängt av och på bluetooth och inne på inställningarna på styrplatta står det "Vänta på att en Bluetooth- styrplatta ska upptäckas" sen "Om din bluetooth- styrplatta inte visas kontrollerar du att den har batterier och är påslagen" och längst ner "Ingen styrplatta hittades" samtidigt som den söker.

 

Sen fattar jag inte varför inte tangentbordet fungerar. Visar ingenting i inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om och gör en Säker start, dvs håll ner skift INNAN uppstartljudet och håll kvar tills du får en förloppsindikation i nederdelen av skärmen. Starta sedan om som vanligt.

 

crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...