Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iMac startar ofta i säkert läge

figgek

Recommended Posts

Hej!

Har haft min imac 24 tums i 3år 2,8ghz intel core 2 duo 2gb ram ati 2600hd 320gb hd.

Den senaste tiden när jag startar dator så blir det ofta i säkerläge brukar då köra reparera skivbehörigheter då brukar det gå men efter jag startat datorn några ggr till hamnar jag i samma situation igen detta hände aldrig förut .

Jag kör numera Lion men felet var även med snowleopard nåt tips ?

Jag har ett trådlöst tangetbord "matrix" förstår inte riktigt vad jag ska starta ?

"koplimi" den startar i säkert läge av sig självt får upp snurrande "klockan" sen så kommer det upp en stapel som fylls i efter tag som när man gör säker start ......

Står det "Säker start" vid inloggbingsrutan?

Är inte säker på att jag förstod... Står det "säker start" med röd text i inloggningsdialogen?

Jag har ett trådlöst tangetbord "matrix" förstår inte riktigt vad jag ska starta ?

Har du ingen on/off knapp på tangentbordet? Vad jag menar är att du ska stänga av tangentbordet, starta din iMac fullt ut och därefter aktivera ditt tangentbord.

ok jag fattar, kan detta påverka uppstarten och varför?

Om Macen tycker att något anslutet (trådat eller trådlöst) tangentbord har skift nedtryckt gör Macen en säker start.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...