Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iHome


Doc T

Rekommendera Poster

Vill bygga upp den enklaste och bästa totallösningen för hela hemmet och läste att Tellstick NET kommer att introduceras inom kort.

Undrar om den kan kopplas mot Time Capsule och fungerar även om min iMac sover ?

Vill gärna ha tips om välfungerande fjärrstyrda enheter och även om det finns erfarenhet av bättre lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanjonsson

Har suttit och läst lite om det efter att ha tagit del av Macworld artikel. Vad jag kan förstå så kan du köra Telldus Net utan att behöva ansluta den till en router eller en dator. Läs mer på http://www.telldus.se/products/range

 

Edit: Såg att Kjell & CO redan hade fått in den: http://www.kjell.com...tem=50199&path=. Priss 999kr

 

Däremot undrar jag om man måste ha en Dovado router för att kunna använda TellStick? Eller kan man köra den via usb:n på en Airport Express eller en Time Capsule?

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Tellstick NET ...

Undrar om den kan kopplas mot Time Capsule och fungerar även om min iMac sover ?

Ja den kan kopplas mot en Time Capsule med nätverkskabel. Fungerar utan att någon dator är igång.

 

Vad jag kan förstå så kan du köra Telldus Net utan att behöva ansluta den till en router eller en dator.

På något sätt måste den iaf anslutas till ett nätverk så att du kan styra den.

 

Däremot undrar jag om man måste ha en Dovado router för att kunna använda TellStick? Eller kan man köra den via usb:n på en Airport Express eller en Time Capsule?

Airport Express eller Time Capsule har inget inbyggt stöd för en Tellstick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en tellstick, rätt dovado router osv.

Jag har supersvårt att få allt att funka:totaltgalen:

 

Jag har Nexa selflearning kontakter och det är själva parningen som jag tycker är lurig, i alla instruktioner står att man ska trycka på strömbrytaren på kontakten och därefter på "learn" i routerwebsidan men det finns ju ingen strömbrytare på nexa-dosan, vad missar jag???:irriteradtjej:

 

tacksam för all hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag har en tellstick, rätt dovado router osv.

Jag har supersvårt att få allt att funka:totaltgalen:

 

Jag har Nexa selflearning kontakter och det är själva parningen som jag tycker är lurig, i alla instruktioner står att man ska trycka på strömbrytaren på kontakten och därefter på "learn" i routerwebsidan men det finns ju ingen strömbrytare på nexa-dosan, vad missar jag??? :irriteradtjej:

 

tacksam för all hjälp!!

 

Du har troligen löst detta, men knappen är densamma som lampan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...