Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rösta fram årets bästa omslag!


Andreas Leijon

  

50 medlemmar har röstat

  1. 1. Rösta fram årets bästa omslag!

    • Nummer 1
      2
    • Nummer 2
      4
    • Nummer 3
      5
    • Nummer 4
      10
    • Nummer 5
      3
    • Nummer 6
      5
    • Nummer 7
      2
    • Nummer 8
      4
    • Nummer 9
      2
    • Nummer 10
      6


Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Nu när året snart är slut och nummer 10 når er läsare i morgon fredag tänkte jag likt i fjol starta en omröstning kring vilket omslag som ni gillade bäst.

Här nedan ser ni de tio omslagen, tänk på att inte bara rösta på det ni tycker är snyggast, utan på det ni skulle lägga era sista 65 kronor på om ni stod i kiosken.

 

omslag.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

# 4, den enda jag inte har pga att jag bytte prenumerationsform. =/

 

Stilren och enkel!

 

Gillar inte de nya omslagen, alldeles för mycket gojs.

 

//Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent layoutmässigt är ju nr 5 helt överlägsen tycker jag. Så otrolikt stilrent och unikt.

Men det visar väl kanske inte så mycket på innehållet utöver nya iBooken. Å andra sidan är det lite hemlighetsfullt, man blir intresserad och tänker "vad mer döljer sig bakom den härliga fasaden?" :)

 

Min röst går till nr 5. :tummeupp:

 

P.S.

Snyggt uppradade omslag med namnskyltarna Andreas :)

Och nummer fyra är fulast :P

D.S.

 

 

P.S. 2

Om man tittar på nummer 7, 8 & 9 så ser man hur plottrigheten ökar gradvis för varje nummer :lol:

Med nummer 10 är ni tillbaka på "nr 7-nivån" - det är bra :)

Och nr 10 ser ursnyggt ut, men det får komma på andra plats :sorry: femman är fortfarande häftigare.

D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det var ett svårt val, men jag röstar nog på Xserve-nummret. Inte för att jag skulle köpa det, för mina sista 65 kronor (skulle inte köpa någon tidning för mina sista pengar), utan för att jag tycker att det var snyggast. Är lite svag för lila :wub:

 

ipod-omslaget var ganska snyggt också (lila på det också). Jag gillade tiger-omslaget också. Det skulle nog locka mig mest av dessa nummer, eller kanske det sista, pga platta skärmar, som jag skulle vilja köpa, men inte har råd med. Anledningen till att jag inte känner mig lika lockad av de andra, är att jag inte är speciellt intresserad av att köpa något av det som är på omslagen.

 

Jag gör inget ljud, absolut inget behov av en server, ipod har jag redan, har ingen mobil att synca med macen, osv.

 

 

Nummer 8 och 9 var fulast av alla, tycker jag, eftersom de är så plottriga, med massor av text.

 

 

 

 

 

När jag jämför årets omslag med förra årets, tycker jag att det inte är lika mycket macar på framsidan, vilket är bra :) Även om jag inte tittar på de 2 sista numren, där det är tydligt att ni försöker gå från produktbilder på macar, är det betydligt färre macar, upplever jag det som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

# 4, den enda jag inte har pga att jag bytte prenumerationsform. =/

 

Stilren och enkel!

 

Gillar inte de nya omslagen, alldeles för mycket gojs.

 

//Mange

nr 4 har trevliga färger för ögonen blått och vit passar utmärkt

 

rött och grönt ihop är alldeles för skrikigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nummer 8. Ett test av iMac G5 är väl det hetaste i år!! Snyggt? Mja.................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nummer 8. Ett test av iMac G5 är väl det hetaste i år!! Snyggt? Mja.................

Men det var ju inte innehållet utan omslaget vi skulle rösta på Axelman ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Men det var ju inte innehållet utan omslaget vi skulle rösta på Axelman ^_^

Nja, inte riktigt. Ni ska rösta efter det nummer som ni skulle köpa för era sista pengar (bildligt talat) och då vill man få en bild av vad tidningen innehåller redan på omslaget.

 

Till er som har svarat nummer 4: har ni gjort det på grund av att ni gillar att synka Macen med mobilen eller för att blått och vitt ser bra ut ihop eller för att tidningen tycks ha ett intressant innehåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte riktigt. Ni ska rösta efter det nummer som ni skulle köpa för era sista pengar (bildligt talat) och då vill man få en bild av vad tidningen innehåller redan på omslaget.

hehe :blush: står ju till och med i ditt första inlägg... :blush::pinch::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Hur går det? Lite dåligt med gensvar tycker jag... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe :blush: står ju till och med i ditt första inlägg... :blush:  :pinch:  :)

Herr Kaliban. Vi beder eder omsorsfullt att inmundiga nödvändig information för att unvika dylika fadäser i framtiden.

 

Vänliga hälsningar

 

Herr Axelman

 

Här nedan ser ni de tio omslagen, tänk på att inte bara rösta på det ni tycker är snyggast, utan på det ni skulle lägga era sista 65 kronor på om ni stod i kiosken.
Sa Andreas..............
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nummer 4 och nummer 9 är de fulaste enligt mig. Diskreta, bleka och ointressanta första intryck.

På nummer 8 och 10 visar ni känsla för årstiden. Varför ingen sommar/vår anknytning på något nummer?

 

nummer fem lyser med sin rubrik "test av 5 nya macar". :tummeupp: Men färgvalet ger mig tankar på motorer!?!?! :lol:

 

De sista ser lite plottriga ut. Jag förstår er tanke med det men tyvärr blir det lite väl mycket PC Hemma stuk på det hela, även om sista nummret var riktig snyggt trotts mängden text!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade på nummer 9 men såhär i efterhand insåg jag att jag borde ha röstat på nummer 7 i stället. Hursomhelst är jag än så länge den enda som har röstat på nummer 9, ingen har röstat på nummer 7 än. Jag har udda smak i frågan tror jag..

 

Ändrar mig igen.. nummer 9 är den jag mest troligt hade lagt mina sista 65 kronor på. Har jag bara råd med en tidning så vill jag köpa något som verkar innehålla mycket (kvantitativ!) läsning och det ger nummer 9 intryck av att göra.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rötade på nr : 9 , jag gillade innehållet med dom 66 smarta tipsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2:an röstade jag på för att den var snygg. Den kunde haft mer information utan att bli allt för plottrig också. 10:an får rösten av de nya omslagen, den är snygg också, trots plottret. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nummer två är det enda nummer jag helt skulle kunna stå för att jag köpte. Visserligen är väl inte sevrar mitt största intresse, även om jag tycker xserve är brutala, men det är det enda helgjutna omslaget i år. Innehållsmässigt skulle nog Tiger-nummret ligga bra till också, men jag är inte övertygad om att jag skulle köpa det för mina sista 65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var f-n i mig svårt, jag tycker överlag att alla är fina på sitt sätt, men fastnade

till sist för årets populäraste "leksak" iPod Mini på omslaget till nr 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Var f-n i mig svårt, jag tycker överlag att alla är fina på sitt sätt, men fastnade

till sist för årets populäraste "leksak" iPod Mini på omslaget till nr 3.

Kan bara hålla med, #3 var ren utan en uppsjö av plottrig text, helt enkelt snyggast, även #4 var riktigt het... nian hade fått min röst om det inte hade varit för alla denna text!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nummer 5 helt klart, stilrent och typiskt Apple. De andra ser ut som hemska PC-tidningar ju.

 

Så min röst gick klart till nr:5

 

Jag vart lite överaskad att det var så få som hade röstat på 5:an.

 

//p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacWorld har Sveriges snyggaste omslag. Som sig bör när det är macanvändare framför skärmen.

 

Numero 5 fick min röst. Den med iPod Mini på framsidan var kanske den minst coola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå omslag............ vad var det för "geni" som kom på att prisuppgiften skulle gömmas så ingen skulle kunna hitta den????? :pinch:

 

När prenumerationen gick ut häromsistenens så tänkte jag köpa några lösnummer tillsvidare. Tänk vad vi letade efter priset på tidningen när jag skulle köpa den på OK-kiosken hemmavid..............................................

 

Veckans utmaning till er alla: Hitta priset på tidningen!!!! :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...