Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Död skärm Macbook Pro 2007


quards

Rekommendera Poster

Jag tänkte dela med mig av min lilla dygnsresa.

 

Jag har haft min trotjänare sedan 2007 och jag har aldrig haft problem med den, någonsin. Jag bytte hårddisken för något år sedan, då jag behövde mer utrymme. MEN igår dog den, trodde jag..

 

Men lite felsökning kom jag fram till att datorn gick igång, den lät som den skulle, men skärmen var svart. Jag provade att koppla in en extern skärm och körde både med locket stängt och öppet, men ingen lycka. Jag blev helt förtvivlad! Jag googlade runt på olika forum efter en lösning, eller ett svar på vad som är fel. Efter många timmar och några whiskys senare lutar det åt att logikkortet är paj. Trist.

 

I morse tog jag med datorn till Kullander i Malmö, och de tittade på den snabbt och konstaterade att det var "Invidia issue" och jag fick beskedet att de reparerar den helt utan kostnader, då detta var ett känt fel hos Apple.

 

Överlycklig blev jag, och köpte med mig en 27" iMac med mig hem, och får vänta nån vecka på min MBP :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse tog jag med datorn till Kullander i Malmö, och de tittade på den snabbt och konstaterade att det var "Invidia issue" och jag fick beskedet att de reparerar den helt utan kostnader, då detta var ett känt fel hos Apple.

 

Överlycklig blev jag, och köpte med mig en 27" iMac med mig hem, och får vänta nån vecka på min MBP :)

 

respekt.gif De måste ha gjort vågen hos Kullanders, för övrigt världens bästa APR kartjej.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Även jag flikar in här medens jag hoppar runt och skriker av glädje då jag hämtade ut min MBP som är 3 år och 11 månader gammal med nytt logikkort idag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej,

 

Det verkar som att jag har har råkat ut för samma fel. Igår kväll när jag vill öppna den från vila så gick den inte igång och var super varm. Har haft min Macbook Pro 15 (2,2GHz) sedan december 2007. Såg på Apples hemsida att garantin ska gälla i 4 år men min har gått över 3 månader som det ser ut nu. Är det någon som har nått förslag på vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det verkar som att jag har har råkat ut för samma fel. Igår kväll när jag vill öppna den från vila så gick den inte igång och var super varm. Har haft min Macbook Pro 15 (2,2GHz) sedan december 2007. Såg på Apples hemsida att garantin ska gälla i 4 år men min har gått över 3 månader som det ser ut nu. Är det någon som har nått förslag på vad jag ska göra?

 

"Estimated Purchase Date" som visas på Apples Servicesida och det verkliga köpedatumet som står på kvittot kan skilja sig flera månader. Vad står det på ditt kvitto när datorn är köpt? Och om du skickar ditt S/N i ett PM så kan jag kolla vad det står på Servicesidan och köra en simulering om det går att beställa ett LogicBoard för 0kr.

Dock är det inte säkert att det är nVidia buggen bara för att skärmen är svart eller har grafikfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...