Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobiler som funkar BRA med Mac? (inte iPhone)


grodkungen

Rekommendera Poster

Tjo :)

Vad finns det för mobiltelefoner som fungerar bra med OSx? Och med bra menar jag lika bra som med en windows dator.

På thephonehouse sa dom att min SE W100i skulle fungera felfritt med en Mac, men det var en lögn. när man sätter i den så agerar den som om den var ett uSB minne och SE vanliga programvara fungerade inte.

 

Filer som förs över kommer i konstig ordning och det går inte att hantera mp3 spelaren som normalt.

 

Är det här normalt att mobiler inte är kompatibla med OSx?

 

att köpa en iphone är för mig dyrare än att köpa en ny dator och behålla min nuvarande mobil D:

 

Finn det kanske någon lista med alla mobiler just nu som är anpassade så dom även fungerar med mac?

 

/grodan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina SE-telefoner som jag haft (Innan Android) har funkat kanonbra i på Macen med hjälp av iSynk.

Tyvärr har Apple valt att ta obrt iSync från Lion, men den finns kvar i Snow Leopard.

 

iSynk synkade mina kontakter etc så fort jag var några meter från datorn - automatiskt. Ganska tufft tyckte jag.

För att överföra filer gick det bra via Bluetooth.

 

Vad jag minns från SE´s egna programvara funkade den bara på Windows, men inte ens där funkade det särskilt bra.

 

Update: Jag hittade denna åxå: http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/ Bra om man vill synka mot iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina SE-telefoner som jag haft (Innan Android) har funkat kanonbra i på Macen med hjälp av iSynk.

Tyvärr har Apple valt att ta obrt iSync från Lion, men den finns kvar i Snow Leopard.

 

iSynk synkade mina kontakter etc så fort jag var några meter från datorn - automatiskt. Ganska tufft tyckte jag.

För att överföra filer gick det bra via Bluetooth.

 

Vad jag minns från SE´s egna programvara funkade den bara på Windows, men inte ens där funkade det särskilt bra.

 

Update: Jag hittade denna åxå: http://ilari.scheini...itunemywalkman/ Bra om man vill synka mot iTunes.

 

iSynk hur fungerar det?

När jag pluggar in min mobil i min MacBook så öppnas den dom två hårddiskar på skrivbordet. En för minneskortet och en för mobilen.

Lägger man in filer exempelvis en Jpg så är det omöjligt att hitta den i mobilen sedan, under bilder, men går man in under filhanteraren så ligger den där.

Likadant är det med mp3 filer.

 

Testade att öppna iSynk nu när mobilen är ansluten med där står bara att ingen enhet är ansluten och jag hittar ingen möjlighet att öppna någon av mobilens diskar med iSynk.

 

Om jag istället väljer att bara klicka sök i synkronisera så kommer det upp 6 olika enheter där bland min mobil, men den går inte att ansluta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iSynk hur fungerar det?

När jag pluggar in min mobil i min MacBook så öppnas den dom två hårddiskar på skrivbordet. En för minneskortet och en för mobilen.

Lägger man in filer exempelvis en Jpg så är det omöjligt att hitta den i mobilen sedan, under bilder, men går man in under filhanteraren så ligger den där.

Likadant är det med mp3 filer.

 

Testade att öppna iSynk nu när mobilen är ansluten med där står bara att ingen enhet är ansluten och jag hittar ingen möjlighet att öppna någon av mobilens diskar med iSynk.

 

Om jag istället väljer att bara klicka sök i synkronisera så kommer det upp 6 olika enheter där bland min mobil, men den går inte att ansluta till.

Om du ansluter via kabel så uppträder telefonen som ett USB-minne (eller två...). Men både bilder och mp3-filer ska synas i telefonen om de ligger på rätt plats.

 

Jag har ingen erfarenhet av att synka Adoider, men iSync och SonyEricsson P1 har fungerat bra för mig via Bluetooth, men inte kabel. Det är naturligtvis långsammare, men funkar bra för uppdatering av adressbok och almanacka.

Mark/Space har ett program "Missing sync", som vässar synkandet ytterligare.

http://www.markspace.com/products/symbian/ms-overview-mac.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Xperia Arc och där följder det med en programvara från SE för att man ska kunna överföra information mellan dator och telefon. Programmet är sjukt buggigt och jag använder det inte utan får helt enkelt synka contacter och calender över google. Tyvärr så kan jag då inte använda olika kalendrar i iCal men kontakterna fungerar bra! Vet att det ska finnas betal-appar som ska kunna göra jobbet ordentligt (men även trådlöst har jag för mig). Har dock inte satt mig in i det ännu...kanske borde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att man inte kan se om mobilerna kräver något speciellt OS via Prisjakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör min Samsung galaxy s II medmacbook pro och programavaran funkar förvånansvärt bra....

Samsung kör med kies och den finns till os x.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör min Samsung galaxy s II medmacbook pro och programavaran funkar förvånansvärt bra....

Samsung kör med kies och den finns till os x.....

 

Hej :=)

Vet d om det gäller samtliga Samsung modeller eller bara dom dyraste?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej :=)

Vet d om det gäller samtliga Samsung modeller eller bara dom dyraste?

 

Det kan jag tyvärr inte svara på. Vet om denna då jag sj använder en sån och kan bekräfta att det funkar.'

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en lista på telefoner som fungerar med iSynk.

http://support.apple.com/kb/ht2824

 

Nokia stödjer iSynk och har plug-ins för det så det ska fungera med typ de flesta Nokia-telefoner. De har även ett eget program för Mac som för över bilder och musik mellan Nokia och iTunes. (Nokia Multimedia Transfer).

 

Motorolas telefoner fungerar bra med Mac och Motorola har eget synkprogram - Motorola Media Link for Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag undrar med lite för jag skulle behöva en ny mobil och jag vill gärna veta om det finns alternativ till iPhone?

 

Det jag söker efter är:

 

Kunna hantera @me.com

 

Kunna ha vilka hörlurar man vill. Så man slipper ha en sån där adapter så man slipper få en kabel på 1.7 m.

 

Smidig musikspelare

 

Gärna tålig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...