Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var finns Biblioteket i Lion?


Puh

Rekommendera Poster

Någon som vet var jag - i LION - hittar mappen Application Support?

 

Skivvertyg hittade jag via Äpplet och "Om den här datorn" och i det fönstret nere till höger... Men alltså inte Bibliotek-mappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På samma ställe som vanligt men det är osynligt. :-)

Finder/Gå samtidigt som du håller ner Alt-knappen så blir det synligt, är en lösning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag förstår inte vad du menar tyvärr. Hur får jag fram det osynliga biblioteket i min hemmapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Se till så du är i Finder. Det ska stå Finder till höger om äpplet. Om det inte gör det, så klicka på skrivbordet eller på "glada gubben.".

 

2. När det står Finder till höger om äpplet så är du i Finder, vilket är Macens dokument och programhanterare och skrivbord. I menyn längst upp på skärmen finns en rubrik som heter "Gå".

 

3. Gå till "Gå", flytta musen över den. En lista över alternativ att gå till i Finder kommer nu upp.

 

4. Tryck ner knappen Alt på tangentbordet. Rullgardinsmenyn utökas nu med ett alternativ "Bibliotek" det ligger mellan "Hem" och "Dator". Fortsätt hålla nere Alt-knappen (om du släpper upp Alt-knappen så försvinner "Bibliotek).

 

5. Gå till "Bibliotek", för dit musen och klicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, är det någo som vet hur man får biblioteket synligt hela tiden? Så att man slipper göra denna lilla manöver? Jag har ett program som behöver komma åt den mappen men som nu inte funkar... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program bör komma åt mappen/katalogen även om du inte ser den i Finder. Med andra ord behöver du inte ändra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, är det någo som vet hur man får biblioteket synligt hela tiden? Så att man slipper göra denna lilla manöver? Jag har ett program som behöver komma åt den mappen men som nu inte funkar... :-(

Skrev lite om alla de olika sätten här: https://forum.macworld.se/topic/142489-lion-library/page__pid__1497633

+ 1 till lite längre ner på samma sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, är det någo som vet hur man får biblioteket synligt hela tiden? Så att man slipper göra denna lilla manöver? Jag har ett program som behöver komma åt den mappen men som nu inte funkar... :-(

 

Program kommer alltid åt biblioteket även om biblioteket är dolt för användaren. Om det program du försöker använda inte fungerar så beror det på något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då är det inte det som är felet då.... hm, mitt problem är att jag vill kunna editera flera olika websidor i iWeb ´11 på något sätt. Tidigare har jag använt ett prgram som heter iWebsites, som lät mig hantera flera olika websidor, men det verkar inte funka längre. Utvecklarens sida är dessutom borttagen (?) så jag kan inte hitta programmet.

 

Är det någon som har en lösning skulle jag bli VÄLDIGT tacksam. :-)

 

(vill helst inte byta program i dagsläget)

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...