Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blocket: Gör om din dator till en original mac billigt


gorancarlsen

Rekommendera Poster

gorancarlsen

En annons från Blocket

 

"Nu är det möjligt att använda din vanliga dator som en mac utan krångel. Lika tillförlitligt som en Mac utan några som helst prestanda förluster!

 

Allt är fullt lagligt och installeras självklart med en originalskiva som du behåller."

 

Se hela annonsen här >>

 

En del är för påhittiga, till Apples advokater kommer :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker seriöst att 1800 spänn är ganska lite för att få en skrutt-pc till fullt fungerande hackintosh. Jag tycker dock annonsen verkar lova mångt mycket mer än vad som borde vara möjligt att leverera och framförallt tror jag det kräver mycket mer av kunden än vad som framgår.

 

Jag har aldrig i hela mitt liv installerat en hackintosh - men jag är rätt övertygad om att man inte hittar rätt KEXT-filer och skriver om dem i en handvändning. Det krävs googling, googling och åter googling. Råkar man göra en tabbe får man vara beredd att göra om..

 

Personen som lagt ut annonsen förtjänar dock feta creds för sin drivkraft!

Jag hoppas personen i fråga blir rik som ett troll och lever lycklig i resten av sitt liv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

"Allt är fullt lagligt och installeras självklart med en originalskiva som du behåller."

Tror väl inte Apples advokater hälsar på men inte är det lagligt enl Apple!

Alex har en entrepenörsanda man inte kan ta ifrån honom i alla fall. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Originalskiva. Hmm, intressant. Finns Lion nu plötsligt på skiva från Apple??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står *inget* i annonsen som antyder att det skulle vara någon hårdvara inblandad. Instruktioner och en bild på Lion som skall levereras på originalskiva. Yeah...

 

Jaha.. :tarskratt: Jag missförstod annonsen grovt. Trodde det handlade om att han utförde installationen åt kund.

 

För 1800 kr är det förhoppningsvis en specialbyggd installer som har färdiga KEXT-filer för kundens dator. Isåfall får man väl säga:

- Jättefin affärsidé.

- Annonsören är väldigt skicklig - eller påstår sig åtminstone vara väldigt skicklig.

- Ett köp kan gå käpprätt åt h******

- Apples advokater kommer inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jaha.. :tarskratt: Jag missförstod annonsen grovt. Trodde det handlade om att han utförde installationen åt kund.

 

För 1800 kr är det förhoppningsvis en specialbyggd installer som har färdiga KEXT-filer för kundens dator. Isåfall får man väl säga:

- Jättefin affärsidé.

- Annonsören är väldigt skicklig - eller påstår sig åtminstone vara väldigt skicklig.

- Ett köp kan gå käpprätt åt h******

- Apples advokater kommer inom kort.

Det är väl det han menar, att sätta ihop och installera Mac OS X på en Pc.

Kunden betalar för hårdvaran + installation av Osx och givetvis originalskivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1800 för installation av hackintosh och ett apple id? Eh. lycka till i domstolen mot apple!?! Då är det bättre att köpa en beg apple produkt på blocket eller ebay än göra om en PC till en hackintosh för det priset. Lite tålamod så hittar man något.

 

Vid behov, Googla det man behöver.

 

Borde skriva en bok..."Google for dummies". >.<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Det finns ingen originalskiva av Lion. Dessutom är det inte det han erbjuder för de 1800 kronorna.

Det är väl det som är lite lustigt, att han erbjuder en produkt som inte finns.

Jag utläser det som om han erbjuder att bygga en dator och "göra om" den till Mac.

Vad är det annars han erbjuder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...